Chocolate Company opent pilootwinkel in Amsterdam | RetailDetail

Chocolate Company opent pilootwinkel in Amsterdam

Chocolate Company opent pilootwinkel in Amsterdam

Morgen opent Chocolate Company in Amsterdam een pilootwinkel, waarin het nieuwe franchiseconcept uitgetest zal worden. De keten heeft al zes eigen winkels in Nederland, maar wil nu verder uitbreiden via franchise.

"Zwaarder accent op horeca"

De nieuwe kapstok Chocolate Company Retail moet die uitbreiding in goede banen leiden en zal geleid worden door Alexander de Ronde Bresser (voormalig directeur van DE cafés), Geert van Kuyck (voormalig marketing directeur bij Starbucks Europa en in het Midden-Oosten) en Mirjam Schroeder (de oprichter van Chocolate Company).

 

"De organisatie bundelt marketing-expertise, franchise-ervaring en passie voor chocolade met lef en ondernemerschap. De belangrijkste verandering ten opzichte van het originele concept is dat er zwaarder accent op horeca ligt dan voorheen", laat Chocolate Company weten bij outofhome-shops.nl.

 

Komende vijf jaar 40 filialen

De komende vijf jaar wil Chocolate Company dan ook stevig gaan uitbreiden: "Dwars tegen de economische malaise in is de ambitie om de komende vijf jaar veertig brandstores uit te rollen in binnen- en buitenland. De volgende Chocolate Company gaat in januari 2014 open in Haarlem", zegt men bij Chocolate Company.

 

Chocolate Company viert volgend jaar ook zijn tienjarig bestaan. Het begon allemaal in 2004 in Aken, met de uitvinding van de Hotchocspoon. Bijna tien jaar later heeft Chocolate Company meer dan duizend verkooppunten over de hele wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.