Contactloos betalen in alle filialen van Jumbo | RetailDetail

Contactloos betalen in alle filialen van Jumbo

Contactloos betalen in alle filialen van Jumbo

Supermarktketen Jumbo gaat als eerste Nederlandse keten contactloos betalen invoeren in al zijn filialen. Klanten zullen zo geen pincode meer nodig hebben voor bedragen tot 25 euro en zullen dus heel wat sneller kunnen afrekenen.

Vijf seconden sneller

De eerste filialen hebben al de nieuwe pinautomaten gekregen en de komende weken zullen alle andere winkels volgen. Er moet in de nieuwe automaten geen pincode ingegeven worden voor aankopen tot 25 euro, maar als er na een aantal keer contactloos betalen een totaal bedrag van 50 euro is gehaald, wordt er als veiligheidsmaatregel toch weer een pincode gevraagd.

 

Daarnaast is het systeem volgens Jumbo ook tot vijf seconden sneller dan het oude systeem. In de toekomst moet het ook mogelijk worden voor klanten om contactloos te betalen via hun mobiele telefoon.

 

Ook Albert Heijn is bezig met het invoeren van contactloos betalen: eind mei moet het mogelijk zijn voor klanten om zo te betalen in alle vestigingen van AH to go. Albert Heijn wil zo klanten die gehaast zijn, bijvoorbeeld wanneer ze een trein moeten halen, beter van dienst zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.