Coop-klanten betalen vaker contactloos | RetailDetail

Coop-klanten betalen vaker contactloos

Coop-klanten betalen vaker contactloos

Klanten van Coop betalen steeds vaker contactloos. Dit nam in drie maanden tijd toe  tot bijna 25 procent in januari, toen bijna een op de vier klanten contactloos afrekende. Coop verving eind vorig jaar de betaalautomaten voor automaten voor contactloos betalen.

 

Campagne stimuleert contactloos

 

De Coop-coöperatie hield in januari in 250 supermarkten een campagne om contactloos betalen te stimuleren. Klanten maakten door contactloos te betalen kans op een Coop cadeaukaart ter waarde van € 150.

Het aantal contactloze betalingen in de supermarkt steeg van 0,5 procent begin 2015 naar 10 procent in december, zo blijkt uit cijfers van Betaalvereniging Nederland. Klanten betalen al vaker met de pinpas. Het aantal pinpasbetalingen in de supermarkt nam vorig jaar toe met 9,1 procent.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.