Coop-klanten betalen vaker contactloos | RetailDetail

Coop-klanten betalen vaker contactloos

Coop-klanten betalen vaker contactloos

Klanten van Coop betalen steeds vaker contactloos. Dit nam in drie maanden tijd toe  tot bijna 25 procent in januari, toen bijna een op de vier klanten contactloos afrekende. Coop verving eind vorig jaar de betaalautomaten voor automaten voor contactloos betalen.

 

Campagne stimuleert contactloos

 

De Coop-coöperatie hield in januari in 250 supermarkten een campagne om contactloos betalen te stimuleren. Klanten maakten door contactloos te betalen kans op een Coop cadeaukaart ter waarde van € 150.

Het aantal contactloze betalingen in de supermarkt steeg van 0,5 procent begin 2015 naar 10 procent in december, zo blijkt uit cijfers van Betaalvereniging Nederland. Klanten betalen al vaker met de pinpas. Het aantal pinpasbetalingen in de supermarkt nam vorig jaar toe met 9,1 procent.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.