Coop schakelt over op kip met Pluimgarantie | RetailDetail

Coop schakelt over op kip met Pluimgarantie

Coop schakelt over op kip met Pluimgarantie
http://www.shutterstock.com/pic-102068575/

Coop schakelt per 1 juni met het verse kipassortiment over op kip met Pluimgarantie, waarbij aandacht is voor het welzijn van de dieren. De kip vervangt dan de reguliere kipproducten ofwel de plofkip bij Coop. De formule brengt tevens verse kip met 1 ster Beter Leven-keurmerk en biologische kip.

Aandacht voor welzijn

Kip met Pluimgarantie-zegel biedt kipproducten tegen een betaalbare prijs, afkomstig van dieren die zijn opgegroeid onder leefomstandigheden waarbij rekening is gehouden met het welzijn. De kip is van een langzamer groeiend ras, leeft langer en heeft meer leefruimte. In de stal is afleidingsmateriaal, zoals strobalen en door natuurlijk daglicht hebben de dieren een natuurlijk dag- en nachtritme.

 

Het product kent een herkomstgarantie en komt uit een traceerbare keten, die afspraken heeft gemaakt op het gebied van milieu, duurzaamheid en dierwelzijn. De kip is een alternatief voor de duurdere duurzame kipproducten met 1, 2 of 3 sterren (biologisch) van de Dierenbescherming. Kipproducten met het Pluimgarantie-zegel zijn momenteel verkrijgbaar bij supermarkten van Spar, Jan Linders, Hoogvliet en Vomar.

 

Coop is al enige jaren bezig met het verduurzamen van het assortiment. Zo heeft in het vleeswarenassortiment bijna de helft van de producten minimaal een ster van het Beter Leven-keurmerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.