Coop voert nieuwe klantenkaart in | RetailDetail

Coop voert nieuwe klantenkaart in

Coop voert nieuwe klantenkaart in

Coop bereidt zich voor op de introductie van een nieuwe klantenkaart waarmee consumenten in de toekomst persoonlijke aanbiedingen kunnen ontvangen.

Consumenten kunnen oude kaart omruilen

Komende week start Coop een proef in drie filialen waarbij consumenten hun oude kaart kunnen omruilen voor een nieuwe. Hiermee kunnen ze inloggen in een speciale actiekast en hun e-mailadres achterlaten. De keten is daarmee de tweede supermarkt die klanten voordeel biedt aan de hand van hun winkelgedrag: eerder introduceerde Albert Heijn al het systeem.

 

Als stimulans krijgen ze een bon voor een gratis appeltaart in de winkel en bij besteding van tien euro een voucher om een sportvereniging naar keuze te ondersteunen. De huidige klantenkaart van Coop geeft wekelijks recht op zes extra aanbiedingen. Daarnaast krijgen kaarthouders diverse kortingen op onder andere wijn en huismerk Markant. Coop wil voor het eind van het jaar beginnen met het aanbieden van persoonlijke aanbiedingen aan consumenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.