Coop voert nieuwe klantenkaart in | RetailDetail

Coop voert nieuwe klantenkaart in

Coop voert nieuwe klantenkaart in

Coop bereidt zich voor op de introductie van een nieuwe klantenkaart waarmee consumenten in de toekomst persoonlijke aanbiedingen kunnen ontvangen.

Consumenten kunnen oude kaart omruilen

Komende week start Coop een proef in drie filialen waarbij consumenten hun oude kaart kunnen omruilen voor een nieuwe. Hiermee kunnen ze inloggen in een speciale actiekast en hun e-mailadres achterlaten. De keten is daarmee de tweede supermarkt die klanten voordeel biedt aan de hand van hun winkelgedrag: eerder introduceerde Albert Heijn al het systeem.

 

Als stimulans krijgen ze een bon voor een gratis appeltaart in de winkel en bij besteding van tien euro een voucher om een sportvereniging naar keuze te ondersteunen. De huidige klantenkaart van Coop geeft wekelijks recht op zes extra aanbiedingen. Daarnaast krijgen kaarthouders diverse kortingen op onder andere wijn en huismerk Markant. Coop wil voor het eind van het jaar beginnen met het aanbieden van persoonlijke aanbiedingen aan consumenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.