CoopOnline wordt beschikbaar in 60 winkels

CoopOnline wordt beschikbaar in 60 winkels

CoopOnline, het pick&collect-aanbod van Coop, wordt verder uitgebreid. Het is de bedoeling dat klanten van Coop tegen het einde van het jaar bij zestig winkels hun bestellingen online kunnen doen. Er zal geen aparte logistiek opgezet worden voor CoopOnline: de bestellingen worden gewoon in de winkels samengesteld.

Verdubbeling aantal beschikbare supermarkten

Momenteel wordt CoopOnline in ongeveer dertig winkels aangeboden. Dat aantal zal dus dit jaar nog verdubbeld worden. “Cooponline is door een actieve Coop-ondernemer opgezet en nu omarmen wij dat als organisatie om het verder uit te rollen", zegt commercieel directeur Gerard Koning aan RetailTrends.

 

Het samenstellen van de bestellingen zal gewoon in de supermarkten blijven gebeuren, waarna klanten hun orders zelf ophalen kunnen of zevanaf 40 euro thuis laten leveren voor een prijs van 4,99 euro. "Dat bezorgen doen we zelf. We hebben al eigen bestelwagens rondrijden", zegt ook algemeen directeur Fred Bosch.

 

Geen tegenzet Ahold

Als het online segment succesvol blijkt, dan zal het in de toekomst nog verder uitgebreid worden. Er wordt dus enkel aan expansie van het aanbod gedacht, wanneer er voldoende omzet wordt gehaald met het huidige gamma.

 

Coop ontkent wel dat de uitbreiding van CoopOnline een tegenzet is voor de fikse inspanningen van Ahold. In het verleden is Coop zelfs al een aantal keer te vroeg geweest met nieuwe ontwikkelingen. "Bijvoorbeeld in het aanbieden van groene energie. Nu gebeurt dat massaal. Ook waren we te vroeg met het opzetten van een internetcafé in de winkel”, weet Bosch nog.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top