CoopOnline wordt beschikbaar in 60 winkels

CoopOnline wordt beschikbaar in 60 winkels

CoopOnline, het pick&collect-aanbod van Coop, wordt verder uitgebreid. Het is de bedoeling dat klanten van Coop tegen het einde van het jaar bij zestig winkels hun bestellingen online kunnen doen. Er zal geen aparte logistiek opgezet worden voor CoopOnline: de bestellingen worden gewoon in de winkels samengesteld.

Verdubbeling aantal beschikbare supermarkten

Momenteel wordt CoopOnline in ongeveer dertig winkels aangeboden. Dat aantal zal dus dit jaar nog verdubbeld worden. “Cooponline is door een actieve Coop-ondernemer opgezet en nu omarmen wij dat als organisatie om het verder uit te rollen", zegt commercieel directeur Gerard Koning aan RetailTrends.

 

Het samenstellen van de bestellingen zal gewoon in de supermarkten blijven gebeuren, waarna klanten hun orders zelf ophalen kunnen of zevanaf 40 euro thuis laten leveren voor een prijs van 4,99 euro. "Dat bezorgen doen we zelf. We hebben al eigen bestelwagens rondrijden", zegt ook algemeen directeur Fred Bosch.

 

Geen tegenzet Ahold

Als het online segment succesvol blijkt, dan zal het in de toekomst nog verder uitgebreid worden. Er wordt dus enkel aan expansie van het aanbod gedacht, wanneer er voldoende omzet wordt gehaald met het huidige gamma.

 

Coop ontkent wel dat de uitbreiding van CoopOnline een tegenzet is voor de fikse inspanningen van Ahold. In het verleden is Coop zelfs al een aantal keer te vroeg geweest met nieuwe ontwikkelingen. "Bijvoorbeeld in het aanbieden van groene energie. Nu gebeurt dat massaal. Ook waren we te vroeg met het opzetten van een internetcafé in de winkel”, weet Bosch nog.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top