DekaMarkt versnelt uitrol nieuw concept | RetailDetail

DekaMarkt versnelt uitrol nieuw concept

DekaMarkt versnelt uitrol nieuw concept

De supermarktketen DekaMarkt gaat de invoering van haar nieuwe marktconcept versnellen. Voorheen werd ongeveer één winkel per maand omgevormd naar het nieuwe concept, maar dat tempo zou nu danig opgevoerd worden.

Deskundige medewerkers

“Onderzoek wijst uit dat klanten zo tevreden zijn dat er sinds de eerste winkel enkele maanden geleden eigenlijk niets gewijzigd is in de opzet”, zegt directeur Onno de Groot aan Levensmiddelenkrant. Er wordt daarom flink geïnvesteerd in de opleiding van de werknemers die binnen het nieuwe concept zullen werken: klanten zouden namelijk vooral tevreden zijn over de deskundige medewerkers.

 

Momenteel zijn er al vijf winkels omgebouwd naar het nieuwe concept. Vorige week opende DekaMarkt in Haarlem de vijfde winkel met het nieuwe concept.

 

Naast het vernieuwde concept is DekaMarkt nu ook aan het experimenteren met het afhalen van online bestelde producten. Drie winkels van DekaMarkt bieden momenteel die mogelijkheid al aan. Volgens de Groot zullen het vooral randstedelijke winkels zijn die deze service in de toekomst zullen gaan aanbieden. Het afhalen van boodschappen in zogeheten DekaDrives is trouwens gratis “en dat blijft het ook”, liet de directeur nog weten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.