Delhaize kondigt prijsverlagingen aan

Delhaize kondigt prijsverlagingen aan
(c) Delhaize

Topman Dick Boer van Ahold Delhaize wil sleutelen aan de prijszetting bij Delhaize. Met name de discounters mogen zich geviseerd voelen.  

Strategiewijziging

Er is werk aan de prijspositionering van Delhaize, zo verklaarde Dick Boer vanochtend aan De Tijd in een toelichting op de kwartaalresultaten van Ahold Delhaize: “Onze prijszetting kan nog beter. We zijn goed in vergelijking met andere traditionele ketens, maar in België zijn er ook nog enkele discounters.”

 

Dat kan erop wijzen dat de keten een nieuw prijsoffensief gaat lanceren, concludeert de krant. Er komen immers middelen vrij door kostenbesparingen en synergievoordelen na de fusie. Die zouden dit jaar 250 miljoen euro opbrengen, in plaats van 220 miljoen die eerder was gecommuniceerd. De retailer schrapt enkele managementfuncties en zet meer druk op zijn grote leveranciers, om betere inkoopcondities af te dwingen.

 

Prijsdalingen zouden een strategiewijziging inhouden: Delhaize zette het afgelopen jaar immers vooral in op sterkere promoties, van het type ‘1+1 gratis’. Hiermee wilde het bedrijf in de eerste plaats Colruyt onder druk zetten, dat immers reageert op elke prijsdaling, ook op tijdelijke promoties. Overigens heeft Delhaize voorlopig nog geen concrete prijsdalingen gecommuniceerd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar komt Greenpeace echter op de proppen met een eigen parodie, waarin het de aandacht legt op de vervuiling waarvoor het bedrijf verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top