Delhaize kondigt prijsverlagingen aan

Delhaize kondigt prijsverlagingen aan
(c) Delhaize

Topman Dick Boer van Ahold Delhaize wil sleutelen aan de prijszetting bij Delhaize. Met name de discounters mogen zich geviseerd voelen.  

Strategiewijziging

Er is werk aan de prijspositionering van Delhaize, zo verklaarde Dick Boer vanochtend aan De Tijd in een toelichting op de kwartaalresultaten van Ahold Delhaize: “Onze prijszetting kan nog beter. We zijn goed in vergelijking met andere traditionele ketens, maar in België zijn er ook nog enkele discounters.”

 

Dat kan erop wijzen dat de keten een nieuw prijsoffensief gaat lanceren, concludeert de krant. Er komen immers middelen vrij door kostenbesparingen en synergievoordelen na de fusie. Die zouden dit jaar 250 miljoen euro opbrengen, in plaats van 220 miljoen die eerder was gecommuniceerd. De retailer schrapt enkele managementfuncties en zet meer druk op zijn grote leveranciers, om betere inkoopcondities af te dwingen.

 

Prijsdalingen zouden een strategiewijziging inhouden: Delhaize zette het afgelopen jaar immers vooral in op sterkere promoties, van het type ‘1+1 gratis’. Hiermee wilde het bedrijf in de eerste plaats Colruyt onder druk zetten, dat immers reageert op elke prijsdaling, ook op tijdelijke promoties. Overigens heeft Delhaize voorlopig nog geen concrete prijsdalingen gecommuniceerd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top