Dick Boer wil aandacht voor meer dan enkel prijs bij AH | RetailDetail

Dick Boer wil aandacht voor meer dan enkel prijs bij AH

Dick Boer wil aandacht voor meer dan enkel prijs bij AH

Ahold-CEO Dick Boer wil dat Albert Heijn meer de focus legt op kwaliteit en service, in plaats van enkel op lage prijzen. Hij gelooft dat ze enkel met laagste prijzen de strijd van de concurrenten niet zullen winnen.

Dalende omzet

"Als prijs de enige kant is die je belicht, dan is dat niet goed", zegt hij in Het Financieele Dagblad. Hij wil dan ook dat Albert Heijn terug meer de focus legt op het aantonen dat klanten er hun boodschappen kunnen doen in een kwalitatief hoogwaardige supermarkt.

 

In het derde kwartaal zag Albert Heijn de omzet teruglopen, omdat klanten minder uitgaven per bezoek. De totale omzet voor het kwartaal kwam uit op 7,36 miljard euro, een stuk lager dan de 7,6 miljard euro van vorig jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.