Dirk en Deka werken aan XL-supermarkten | RetailDetail

Dirk en Deka werken aan XL-supermarkten

Dirk en Deka werken aan XL-supermarkten

De Detailresult Groep stapt in grotere supermarkten: het bedrijf achter de formules Dirk van den Broek en Dekamarkt is druk bezig met de ontwikkeling van XL-varianten voor beide supermarktketens.

Tweejarenplan met struikelblok

Algemeen directeur René van Klooster verwacht dat de eerste grote supermarkten van de onderneming waarschijnlijk in 2015 de deuren zullen openen, vernam Distrifood. Op dit moment hebben alleen Albert Heijn en Jumbo meerdere supermarkten van 4000 m² of meer.

 

Waar de grote winkels van Dirk van den Broek en Dekamarkt de deuren zullen openen, meldt Van Klooster niet. Dat zou een groot pijnpunt kunnen zijn: zo stelde Albert Heijn enkele jaren geleden de ambities rond de AH XL-formule bij omdat het moeilijk is geschikte locaties te vinden voor grote supermarkten.

 

Ook op zoek naar kleinere locaties

De opening van grote winkels past in de groeistrategie van de Detailresult Groep, waarin de supermarktfamilies Van den Broek en Kat samenwerken. Het bedrijf is aan de andere kant van het supermarktspectrum ook bezig met het ontwikkelen van locaties van zo'n 600 supermarkten in de grote steden.

 

Van Klooster ziet bijvoorbeeld in Amsterdam ruimte voor 25 vestigingen van de onder Detailresult vallende formules. Voor Den Haag, Rotterdam en Utrecht denkt hij aan vijf nieuwe vestigingen per stad. In Den Haag is Detailresult actief met de supermarktformule Digros, in Rotterdam en omgeving heten de winkels Bas van der Heijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.