Douwe Egberts lanceert nieuw koffie- en theeconcept in Amsterdam

Douwe Egberts lanceert nieuw koffie- en theeconcept in Amsterdam

Douwe Egberts opent volgende week dinsdag een nieuwe conceptwinkel aan de Oosterdokkade in Amsterdam. De koffiebrander zegt zelf dat "de werelden van koffie en thee en hun rituelen er samenkomen". In het Koffie- en Theehuis worden andere koffie- en theesoorten geschonken dan nu al in de handel zijn, liet woordvoerder Norbert Cappetti ons weten.

Nieuwe ideeën uitproberen

Douwe Egberts wil vandaag nog niet alle geheimen prijsgeven van de nieuwe conceptwinkel, maar wil wel kwijt dat in de volgende week te openen Amsterdamse vestiging nieuwe ideeën zullen worden uitgeprobeerd. Het gaat om een nieuwe collectie koffiebonen en theesoorten, die op ouderwetse wijze worden aangeboden.

 

Wie thee bestelt, kan bijvoorbeeld kiezen voor thee van blaadjes, op de klassieke manier gezet, zonder theezakje. Daartoe heeft DE overigens ook binnen zijn Pickwick-lijn het nieuwe  luxemerk Tea gelanceerd, dat op het hogere segment van de markt mikt.

 

"Een koffie- en theebelevenis"

Douwe Egberts wil graag zijn 260 jaar lange geschiedenis op het gebied van koffie en thee graag laten zien in het Koffie- en Theehuis. De historie van Douwe Egberts komt dan ook in het Amsterdamse pand zichtbaar terug, maar wordt volgens Cappetti in een hedendaags jasje gestoken. Het beste van die twee werelden gaat er samenkomen, aldus Cappetti: “We bieden de ultieme koffie- en thee-experience, waarbij het vooral om sociale interactie gaat.”

 

DE heeft al diverse vestigingen in Nederland waar naast een kop koffie of thee ook DE-producten en de bekende koffie- en theeserviezen te koop zijn. Het Koffie- en Theehuis aan de Oosterdokkade staat daar helemaal los van en het blijft ook bij deze ene vestiging. Het nieuwe Koffie- en Theehuis is 200 m² groot, verdeeld over twee etages. Bij de opening van het Koffie- en Theehuis op 22 januari worden meer details bekend gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top