Douwe Egberts lanceert nieuw koffie- en theeconcept in Amsterdam | RetailDetail

Douwe Egberts lanceert nieuw koffie- en theeconcept in Amsterdam

Douwe Egberts lanceert nieuw koffie- en theeconcept in Amsterdam

Douwe Egberts opent volgende week dinsdag een nieuwe conceptwinkel aan de Oosterdokkade in Amsterdam. De koffiebrander zegt zelf dat "de werelden van koffie en thee en hun rituelen er samenkomen". In het Koffie- en Theehuis worden andere koffie- en theesoorten geschonken dan nu al in de handel zijn, liet woordvoerder Norbert Cappetti ons weten.

Nieuwe ideeën uitproberen

Douwe Egberts wil vandaag nog niet alle geheimen prijsgeven van de nieuwe conceptwinkel, maar wil wel kwijt dat in de volgende week te openen Amsterdamse vestiging nieuwe ideeën zullen worden uitgeprobeerd. Het gaat om een nieuwe collectie koffiebonen en theesoorten, die op ouderwetse wijze worden aangeboden.

 

Wie thee bestelt, kan bijvoorbeeld kiezen voor thee van blaadjes, op de klassieke manier gezet, zonder theezakje. Daartoe heeft DE overigens ook binnen zijn Pickwick-lijn het nieuwe  luxemerk Tea gelanceerd, dat op het hogere segment van de markt mikt.

 

"Een koffie- en theebelevenis"

Douwe Egberts wil graag zijn 260 jaar lange geschiedenis op het gebied van koffie en thee graag laten zien in het Koffie- en Theehuis. De historie van Douwe Egberts komt dan ook in het Amsterdamse pand zichtbaar terug, maar wordt volgens Cappetti in een hedendaags jasje gestoken. Het beste van die twee werelden gaat er samenkomen, aldus Cappetti: “We bieden de ultieme koffie- en thee-experience, waarbij het vooral om sociale interactie gaat.”

 

DE heeft al diverse vestigingen in Nederland waar naast een kop koffie of thee ook DE-producten en de bekende koffie- en theeserviezen te koop zijn. Het Koffie- en Theehuis aan de Oosterdokkade staat daar helemaal los van en het blijft ook bij deze ene vestiging. Het nieuwe Koffie- en Theehuis is 200 m² groot, verdeeld over twee etages. Bij de opening van het Koffie- en Theehuis op 22 januari worden meer details bekend gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.