Douwe Egberts lanceert nieuw koffie- en theeconcept in Amsterdam

Douwe Egberts lanceert nieuw koffie- en theeconcept in Amsterdam

Douwe Egberts opent volgende week dinsdag een nieuwe conceptwinkel aan de Oosterdokkade in Amsterdam. De koffiebrander zegt zelf dat "de werelden van koffie en thee en hun rituelen er samenkomen". In het Koffie- en Theehuis worden andere koffie- en theesoorten geschonken dan nu al in de handel zijn, liet woordvoerder Norbert Cappetti ons weten.

Nieuwe ideeën uitproberen

Douwe Egberts wil vandaag nog niet alle geheimen prijsgeven van de nieuwe conceptwinkel, maar wil wel kwijt dat in de volgende week te openen Amsterdamse vestiging nieuwe ideeën zullen worden uitgeprobeerd. Het gaat om een nieuwe collectie koffiebonen en theesoorten, die op ouderwetse wijze worden aangeboden.

 

Wie thee bestelt, kan bijvoorbeeld kiezen voor thee van blaadjes, op de klassieke manier gezet, zonder theezakje. Daartoe heeft DE overigens ook binnen zijn Pickwick-lijn het nieuwe  luxemerk Tea gelanceerd, dat op het hogere segment van de markt mikt.

 

"Een koffie- en theebelevenis"

Douwe Egberts wil graag zijn 260 jaar lange geschiedenis op het gebied van koffie en thee graag laten zien in het Koffie- en Theehuis. De historie van Douwe Egberts komt dan ook in het Amsterdamse pand zichtbaar terug, maar wordt volgens Cappetti in een hedendaags jasje gestoken. Het beste van die twee werelden gaat er samenkomen, aldus Cappetti: “We bieden de ultieme koffie- en thee-experience, waarbij het vooral om sociale interactie gaat.”

 

DE heeft al diverse vestigingen in Nederland waar naast een kop koffie of thee ook DE-producten en de bekende koffie- en theeserviezen te koop zijn. Het Koffie- en Theehuis aan de Oosterdokkade staat daar helemaal los van en het blijft ook bij deze ene vestiging. Het nieuwe Koffie- en Theehuis is 200 m² groot, verdeeld over twee etages. Bij de opening van het Koffie- en Theehuis op 22 januari worden meer details bekend gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top