Duitse Aldi-klant laadt gratis elektrische auto en fiets op | RetailDetail

Duitse Aldi-klant laadt gratis elektrische auto en fiets op

Duitse Aldi-klant laadt gratis elektrische auto en fiets op

Duitse Aldi-klanten kunnen bij bijna 50 winkels in Dusseldorf, Frankfurt am Main, Köln, Mülheim an der Ruhr, München und Stuttgart hun elektrische auto en fiets gratis opladen. De Duitse discountreus wil met het project Sonne Tanken klanten inspireren om een milieuvriendelijke manier van vervoer te kiezen.

 

Ook voor niet-klanten

Klanten kunnen bij de stations tijdens de openingstijden van de winkels, herkenbaar aan het logo Sonne Tanken, hun auto in een uur tijd opladen. Voor e-bikes zijn bij iedere winkel drie oplaadpunten beschikbaar. Met de oplaadpunten, een investering van 2,2 miljoen, wil Aldi Sud haar betrokkenheid bij milieuvriendelijke energie benadrukken.

 

Opmerkelijk is dat Aldi de stations op basis van zonne-energie, geinstalleerd door technologiepartner RWE, vooralsnog ook voor niet-klanten open stelt. Iedereen met een elektrische auto of fiets kan zonder aanmelden bij een oplaadpunt terecht. Onduidelijk is hoe lang de oplaadpunten vrij toegankelijk blijven.

 

Aldi is met een totaalopbrengst van ruim 95.000 Kilowatt een van de grootste aanbieders op het gebied van zonne-energie in Duitsland. De zonnepanelen op 850 filialen en 29 logistieke centra van Aldi brengen in de toekomst 123 miljoen kilowattuur stroom per jaar op, goed voor ongeveer 35.000 driepersoonshuishoudens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.