Duitse Aldi-klant laadt gratis elektrische auto en fiets op | RetailDetail

Duitse Aldi-klant laadt gratis elektrische auto en fiets op

Duitse Aldi-klant laadt gratis elektrische auto en fiets op

Duitse Aldi-klanten kunnen bij bijna 50 winkels in Dusseldorf, Frankfurt am Main, Köln, Mülheim an der Ruhr, München und Stuttgart hun elektrische auto en fiets gratis opladen. De Duitse discountreus wil met het project Sonne Tanken klanten inspireren om een milieuvriendelijke manier van vervoer te kiezen.

 

Ook voor niet-klanten

Klanten kunnen bij de stations tijdens de openingstijden van de winkels, herkenbaar aan het logo Sonne Tanken, hun auto in een uur tijd opladen. Voor e-bikes zijn bij iedere winkel drie oplaadpunten beschikbaar. Met de oplaadpunten, een investering van 2,2 miljoen, wil Aldi Sud haar betrokkenheid bij milieuvriendelijke energie benadrukken.

 

Opmerkelijk is dat Aldi de stations op basis van zonne-energie, geinstalleerd door technologiepartner RWE, vooralsnog ook voor niet-klanten open stelt. Iedereen met een elektrische auto of fiets kan zonder aanmelden bij een oplaadpunt terecht. Onduidelijk is hoe lang de oplaadpunten vrij toegankelijk blijven.

 

Aldi is met een totaalopbrengst van ruim 95.000 Kilowatt een van de grootste aanbieders op het gebied van zonne-energie in Duitsland. De zonnepanelen op 850 filialen en 29 logistieke centra van Aldi brengen in de toekomst 123 miljoen kilowattuur stroom per jaar op, goed voor ongeveer 35.000 driepersoonshuishoudens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.