Dunkin’ Donuts maakt opnieuw Nederlandse start | RetailDetail

Dunkin’ Donuts maakt opnieuw Nederlandse start

Dunkin’ Donuts maakt opnieuw Nederlandse start

Dunkin’ Donuts opent volgend jaar (opnieuw) een eerste Nederlandse winkel in Amsterdam. De Amerikaanse donutformule had tot tien jaar geleden al vijf vestigingen in Nederland, maar trok zich terug bij gebrek aan investeerders.

Naar Amsterdamse binnenstad

De keten streeft naar minimaal vier winkels in Amsterdam: een daarvan moet op het Amsterdamse Centraal Station beginnen, twee in de binnenstad en een in Zuid. Ditmaal binnen enkele jaren moeten er zelfs weer vijfentwintig vestigingen zijn.  

 

Dunkin’ Donuts wil in de Nederlandse zaken producten met een Nederlands tintje aanbieden: zo zijn er plannen voor donuts met drop, stroopwafels, appel en rozijnen, zoethout en combinaties met hagelslag, Duo Penotti en Old Amsterdam kaas. De donuts worden bij de winkels aangeleverd vanuit een bakkerij die momenteel in Amsterdam in aanbouw is.

 

Amba Daoud wordt de franchisehouder die de formule in Nederland gaat uitrollen. Deze organisatie van horeca-ondernemer Roberto Fava en financier Nabil Besali maakt deel uit van de Kiro groep, die in de Amsterdamse binnenstad al vestigingen van Ice Bakery ijssalons, Bakery Cafe’s, restaurants en Nutellawinkels heeft. De formules verkopen onder meer wafels, ijs en chocoladepasta van Nutella en Duo Penotti.

 

De Amerikaanse keten Dunkin' Donuts telt wereldwijd meer dan 12.000 vestigingen in 45 landen. In Europa zijn er 240 winkels in Duitsland, Engeland, Spanje, Rusland, Denemarken, Zweden en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.