Edeka start brede campagne rond huismerk | RetailDetail

Edeka start brede campagne rond huismerk

Edeka start brede campagne rond huismerk

Edeka startte gisteren onder het motto "Soooo viel, soooo günstig" een brede crossmediale campagne rond het huismerk. Met de campagne wil de Duitse supermarktorganisatie via diverse kanalen en op de winkelvloer de gunstige prijs-kwaliteitverhouding van de huismerkproducten benadrukken.

TV-spot en online recepten

Centraal in de campagne staat een nieuwe TV-spot, die op alle Duitse zenders, op edeka.nl en via social media te zien is. Edeka Kochstudio presenteert daarenboven online recepten met ingrediënten die minder dan 5 euro kosten. De supermarktorganisatie brengt de campagne op de winkelvloer via winkelmateriaal, instore TV en schapmateriaal onder de aandacht van de klant.

 

De panda van het World Wildlife Fund (WWF) maakt als milieubewuste deskundige eveneens deel uit van de campagne van de Duitse supermarktorganisatie. De mascotte informeert klanten via onder meer billboards en posters dat “duurzamere producten niet duur moeten zijn”. De panda is ook op de website van Edeka te zien. Hij geeft om verduurzaming te stimuleren informatie en tips over duurzaamheid van de private labels van Edeka.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.