Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag | RetailDetail

Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag

Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag

Binnenkort opent in Den Haag een restaurant dat de promotiestunt van Lidl in Zweden zal omvormen tot een echt concept. Het restaurant zal tegen een lage prijs maaltijden voorschotelen, gemaakt met ingrediënten die exclusief door Lidl worden geleverd.

Maaltijd voor vijf euro

Op 1 februari van volgend jaar opent het restaurant, waar je voor amper vijf euro een maaltijd met drankje kan krijgen. Het is ondernemer Ad Sedubun die het restaurant Dill – een anagram van Lidl – onder zijn hoede zal nemen. Hij mikt vooral op de sterk groeiende groep arme gezinnen, studenten en eenzame ouderen.

 

Alle maaltijden in het restaurant worden bereid met ingrediënten van de Duitse supermarktketen. Om de kosten ook op andere vlakken laag te houden, worden werklozen en stagairs ingezet als obers. Het restaurant biedt die mensen naar eigen zeggen zo ook een mogelijkheid aan om werkervaring op te doen.

 

Plannen voor keten

Sedubun gaat ook zijn restaurants in Liverpool en Manchester omvormen en als het concept een succes is, zijn er zelfs al plannen voor een landelijke keten. "In Den Haag komen we iedere week met een andere kaart met elke dag een ander menu. De weekaanbiedingen spelen daarbij een belangrijke rol", vertelt Sedubun aan De Telegraaf.

 

Dill zal wel niet dienen voor een rustig avondje uit, want het restaurant zal enkele regels hebben in verband met het nuttigen van je maaltijd: het ontbijt van 2,50 euro moet je binnen een halfuur op hebben, voor de lunch (3,50 euro) krijg je 45 minuten en voor een avondmaal anderhalf uur.

 

Het concept van Dill is gebaseerd op het Zweedse pop-uprestaurant met dezelfde naam. Dat bleek een promotiestunt te zijn van Lidl, waar tweesterrenchef Michael Wignall in het geheim kookte met enkel producten van Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.