Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam
© Health food wall

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

 

Eetmuur met alleen gezonde maaltijden

In tegenstelling tot andere eetmuren biedt de Health Food Wall enkel gezonde kost aan. Anouk Snelders, brein achter het  concept, bedacht het idee tijdens haar studieperiode in de Verenigde Staten. "Het verwonderde me dat er nog geen concept zoals [de Nederlandse snackbarketen] Febo was. Snel, makkelijk en betaalbaar. Maar dan gezond. Daar zag ik een gat in de markt." Na haar studies voeding en diëtiek ging de vegetarische chef meteen aan de slag met het idee. Een gespecialiseerde fabrikant maakte de muur op maat, die plaats zal bieden aan twee salades en vier grote maaltijden. Één voor één testte Snelders het gezonde aanbod op haar eigen familie en kennissen.

 

Grootste moeilijkheid was om ervoor te zorgen dat de gerechten betaalbaar blijven, biologische en verse producten zijn nu eenmaal duurder. Een menu zoals de salade met watermeloen, aardbei, feta en vinaigrette kost zeven tot negen euro. Vegetariërs, veganisten en mensen die glutenvrij eten, komen ook aan hun trekken bij de Health Food Wall. Snelders is immers van mening dat gezond eten samenvalt met milieu en dierenwelzijn.

 

Alle aangeboden maaltijden worden koud aangeboden: een koude luchtstroom zorgt voor de versheid van de producten. Wie liever voor een warme maaltijd opteert, kan deze altijd thuis opwarmen. Wie in alle rust zijn maaltijd wilt nuttigen, kan terecht in de lunchroom waarvan de Health Food Wall deel uitmaakt. Zorg wel ervoor dat je een bankkaart bijhebt: klanten kunnen enkel contactloos betalen, niet met cash. 

 

Niet alleen de ingrediënten biologisch, ook aan de verpakking is gedacht. De maaltijdbakjes gebruiken zo min mogelijk plastic. En indien er plastic aan te pas komt zoals voor de sauzen, bestaat deze uit afbreekbare materialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.