Ekoplaza Eindhoven opent op nieuwe locatie | RetailDetail

Ekoplaza Eindhoven opent op nieuwe locatie

Ekoplaza Eindhoven opent op nieuwe locatie

Vandaag opent Ekoplaza een nieuwe winkel op de Stratumsedijk in Eindhoven. De biologische supermarkt, die voorheen op de Geldropseweg zat, heeft een oppervlakte van ongeveer 620 m² en verruimde openingstijden.

Kooktruck voor de deur

Voor de winkel staat de hele dag de Ekoplaza kooktruck. Hier kunnen klanten op vertoon van de kassabon biologische erwtensoep met een verse boterham proeven.

 

Ekoplaza heeft een uitgebreid aanbod biologische producten zoals vers gebakken brood, een groente- en fruitafdeling, biologisch-dynamische sappen, een biologische glutenvrije afdeling en natuurlijke verzorgingsproducten. Klanten krijgen persoonlijk advies, bijvoorbeeld bij speciale diëten.

 

Ekoplaza is de eerste supermarktketen met het EKO-Keurmerk certificaat. De visie is samengevat in vijf keuzes: betaalbaar biologisch, bewust lekker eten, persoonlijk en dichtbij, verrassend gevarieerd en een eerlijke samenwerking.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.