Ekoplaza moet verhuizen door snelle groei | RetailDetail

Ekoplaza moet verhuizen door snelle groei

Ekoplaza moet verhuizen door snelle groei

De biologische supermarktketen Ekoplaza groeit razendsnel: in 2012 steeg de omzet met 8 procent en in het eerste semester van 2013 was er opnieuw sprake van een groei van tien procent. Daarom gaan een aantal winkels nu verhuizen, zodat ze kunnen uitbreiden.

Twee keer zo groot

In Enschede groeide de vestiging met zestig procent, in Tilburg werd de winkel twee keer zo groot (van 300 naar 600 m²) en de Ekoplaza in Wassenaar wordt bijna vier keer groter, van 140 naar 520 m². Daarbij verhuizen ze vooral naar aanloopstraten van de plaatselijke winkelcentra.

 

Erik Does, directeur van moederbedrijf Udea, zegt in Levensmiddelenkrant dat de groei vooral te danken is aan de verlaagde prijzen voor de consument. "De groothandel nam teveel marge. Daar is duidelijk het mes in gezet", verklaart hij. Ook ziet hij meer nieuwe klanten, die volgens hem te vinden zijn bij hoger opgeleiden die "steeds meer wakker worden".

 

Ekoplaza wil zich profileren als dé biologische supermarkt van Nederland, waarbij het haar klanten het grootste aanbod biologische producten wil aanbieden. Momenteel telt de keten ruim zestig winkels en is het de grootste bioketen van de Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top