Fooddock verwelkomt 100.000ste bezoeker

Fooddock Deventer verwelkomt 100.000ste bezoeker

Fooddock Deventer verwelkomt 100.000ste bezoeker

Fooddock in Deventer mocht onlangs Jeanine Bosma als 100.000ste bezoeker verwelkomen. De foodhal opende tien maanden geleden als eerste overdekte versmarkt van Oost-Nederland.

 

Foodhal met vaste en flexibele plekken

Fooddock, een initiatief van ondernemer Tseard Ettema die onder andere Coffee Together ontwikkelde, opende in november vorig jaar de deuren in een historische graansilo aan de oude binnenhaven op het Havenkwartier in Deventer. Er werken momenteel foodondernemers aan ‘eten met een verhaal’.


De locatie heeft ruimte voor permanente foodondernemers en een zitgelegenheid voor directe consumptie. Een ander deel is voor tijdelijke food- en horeca-activiteiten met bijvoorbeeld seizoensproducten en voor events. Ondernemers kunnen deze flexibele plekken naar voorkeur en beschikbaarheid bezetten.

 

Sommige ondernemers, waarvan er diverse een foodtruck hebben, kiezen voor dagen doordeweeks, anderen hebben een voorkeur voor weekenddagen. Dit zorgt voor een steeds wisselend aanbod in food.

 

Wekelijks 2.000 bezoekers

De Deventer-foodhal die vorig jaar november startte, trok in de eerste periode wekelijks ongeveer 4.000 bezoekers. Op dit moment komen er gemiddeld 2000 mensen per week. Deze consumenten besteden dan gemiddeld 12,50 euro, meldde Trouw onlangs.

 

Fooddock wil zich meer gaan richten op feesten en bedrijfsuitjes, zegt Tseard Ettema. "We hebben een aparte zaal die we daarvoor gebruiken. Met een bon kunnen alle gasten bij de kraampjes hun eten halen. Dat gebeurt nu steeds vaker."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.