FrieslandCampina wil Riedel verkopen | RetailDetail

FrieslandCampina wil Riedel verkopen

FrieslandCampina wil Riedel verkopen

De Nederlandse zuivelproducent FrieslandCampina wil vruchtensappendochter Riedel van de hand doen, het bedrijf achter merken als Appelsientje, Taksi en DubbelFriss.

Nieuwe strategie

De mogelijke verkoop is het gevolg van de nieuwe strategie die FrieslandCampina de focus doet leggen op het uitbouwen van de zuivelportfolio. In die nieuwe strategie ziet FrieslandCampina ruimte om tegen 2020 vijftien miljard euro omzet te halen, tegenover efl miljard euro momenteel.

 

“Onze vruchtensappen- en vruchtendrankenfabrikant Riedel heeft zich sinds het begin van de jaren zeventig van de vorige eeuw in Nederland ontwikkeld tot marktleider in houdbare en gekoelde vruchtensappen en vruchtendranken”, meldt het bedrijf in een persbericht. “FrieslandCampina wil ervoor zorgen dat Riedel goed gepositioneerd is om in te spelen en te reageren op veranderende klanteisen en consumptiegewoonten. Daarom zijn wij ervan overtuigd dat het belangrijk is dat Riedel een volgende stap zet in zijn ontwikkeling.”

 

Riedel heeft zijn hoofdkantoor in Ede, stelt ongeveer 200 mensen tewerk en haalde het afgelopen jaar een netto-omzet van ongeveer 125 miljoen euro. Het bedrijf werd al in 1879 opgericht en bracht al die tijd drankjes op de markt. Sinds de jaren 1970 is het uitgebouwd tot marktleider in Nederland op vlak van houdbare en gekoelde vruchtensappen en vruchtendranken. In 1973 was Riedel het eerste bedrijf in Nederland dat vruchtensappen in kartonnen pakken op de markt bracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.