Geen doorstart voor visketen Fishes

Geen doorstart voor visketen Fishes
De keten van duurzame viswinkels Fishes maakt definitief geen doorstart. De curator heeft geen kandidaten gevonden voor de overname van het bedrijf.Wel is het mogelijk dat losse winkels opnieuw de deuren zullen openen, maar dat zal niet onder de vlag van Fishes zijn, zo schrijft dagblad Het Parool. Fishes had twee winkels in Amsterdam, vestigingen in Utrecht en Laren en verdergaande landelijke ambities. Oprichter Jacob van Dijk meldt dat de keten ten onder is gegaan aan oude schulden. Bovendien viel de omzet van één van de winkels enorm tegen door langdurige opbreking van de straat waardoor klanten moeilijk bij de winkel konden komen.

Het einde van de winkelketen betekent niet het einde van het merk Fishes. De holding die boven de winkelketen hing, is niet failliet gegaan. Deze is nog eigenaar van een groothandel en een cateringbedrijf. De groothandel blijft gewoon doorgaan met het leveren van duurzame visproducten onder het merk Fishes aan Nederlandse supermarkten.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top