Geen doorstart voor visketen Fishes

Geen doorstart voor visketen Fishes
De keten van duurzame viswinkels Fishes maakt definitief geen doorstart. De curator heeft geen kandidaten gevonden voor de overname van het bedrijf.Wel is het mogelijk dat losse winkels opnieuw de deuren zullen openen, maar dat zal niet onder de vlag van Fishes zijn, zo schrijft dagblad Het Parool. Fishes had twee winkels in Amsterdam, vestigingen in Utrecht en Laren en verdergaande landelijke ambities. Oprichter Jacob van Dijk meldt dat de keten ten onder is gegaan aan oude schulden. Bovendien viel de omzet van één van de winkels enorm tegen door langdurige opbreking van de straat waardoor klanten moeilijk bij de winkel konden komen.

Het einde van de winkelketen betekent niet het einde van het merk Fishes. De holding die boven de winkelketen hing, is niet failliet gegaan. Deze is nog eigenaar van een groothandel en een cateringbedrijf. De groothandel blijft gewoon doorgaan met het leveren van duurzame visproducten onder het merk Fishes aan Nederlandse supermarkten.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top