Heineken wint opnieuw marktaandeel | RetailDetail

Heineken wint opnieuw marktaandeel

Heineken wint opnieuw marktaandeel

Brouwerijgroep Heineken heeft in het voorbije halfjaar een omzet gehaald die iets hoger was dan de verwachtingen van de analisten. Daarbij won de groep ook een klein beetje aan marktaandeel, dat nu op 8,8% staat.

Verkoop bottelarij draagt bij tot winst

Heineken haalde in de eerste zes maanden van 2015 een omzet van 10,93 miljard euro, dat is 7,2% meer dan een jaar geleden. Op vergelijkbare basis ging de omzet met 2,0% de hoogte in. De nettowinst kende een fikse opmars naar 1,144 miljard euro, bijna een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden. 375 miljoen euro van dat bedrag was wel toe te schrijven aan de verkoop van de Mexicaanse bottelaar Empaque.

 

Het verkochte volume ging omhoog met 1,7% en kwam zo uit op 98,2 miljoen hectoliter. De vergelijkbare groei was hier 1,0%. In Centraal- en Oost-Europa was er wel een terugval bij het volume. Met die cijfers doet Heineken het licht beter dan de verwachtingen van de analisten: die hadden een omzet van 10,66 miljard euro, een nettowinst van 973 miljoen euro en een verkocht volume van 97,5 miljoen hectoliter verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.