Heineken wint opnieuw marktaandeel | RetailDetail

Heineken wint opnieuw marktaandeel

Heineken wint opnieuw marktaandeel

Brouwerijgroep Heineken heeft in het voorbije halfjaar een omzet gehaald die iets hoger was dan de verwachtingen van de analisten. Daarbij won de groep ook een klein beetje aan marktaandeel, dat nu op 8,8% staat.

Verkoop bottelarij draagt bij tot winst

Heineken haalde in de eerste zes maanden van 2015 een omzet van 10,93 miljard euro, dat is 7,2% meer dan een jaar geleden. Op vergelijkbare basis ging de omzet met 2,0% de hoogte in. De nettowinst kende een fikse opmars naar 1,144 miljard euro, bijna een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden. 375 miljoen euro van dat bedrag was wel toe te schrijven aan de verkoop van de Mexicaanse bottelaar Empaque.

 

Het verkochte volume ging omhoog met 1,7% en kwam zo uit op 98,2 miljoen hectoliter. De vergelijkbare groei was hier 1,0%. In Centraal- en Oost-Europa was er wel een terugval bij het volume. Met die cijfers doet Heineken het licht beter dan de verwachtingen van de analisten: die hadden een omzet van 10,66 miljard euro, een nettowinst van 973 miljoen euro en een verkocht volume van 97,5 miljoen hectoliter verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.