HelloFresh bezorgt nu ook op Waddeneilanden | RetailDetail

HelloFresh bezorgt nu ook op Waddeneilanden

HelloFresh bezorgt nu ook op Waddeneilanden

HelloFresh levert sinds deze week haar maaltijdboxen ook op de Waddeneilanden. De bezorger komt met de versboxen nu overal gratis aan huis in Nederland en Vlaanderen en is hiermee de eerste in haar segment.

Waddenbezorging uitdaging

HelloFresh leverde al in de rest van Nederland en in Vlaanderen en Brussel. Nu kunnen ook bewoners van de Waddeneilanden een lidmaatschap afsluiten en wekelijks de HelloFresh Box met verse ingrediënten en recepten aan de deur laten bezorgen.
 

Leveren op de Waddeneilanden is voor veel webwinkels een uitdaging vanwege de kostbare en tijdrovende bootovertocht. Veel webshops kiezen er daarom voor hier niet te leveren of een extra toelage te vragen. HelloFresh heeft bovendien boxen die verse producten bevatten en dus gekoeld bij klanten aan huis moeten worden geleverd. Toch belooft HelloFresh dat zij elke week de box gratis komen bezorgen en dat eilandbewoners net zoveel betalen als hun landgenoten elders in het land. 

 

“Waarom zouden klanten die op een eiland wonen meer moeten betalen? Wij vinden dat iedereen voor dezelfde prijs van onze recepten en ingrediënten moet kunnen genieten”, aldus Maartje Frederiks, verantwoordelijk voor HelloFresh in Nederland en België. 


Primeur met zondaglevering

HelloFresh had vorig jaar al de Europese primeur met levering van boodschappen op zondag. Maartje Frederiks, verantwoordelijk voor HelloFresh in Nederland en België, werd vorige maand dan ook uitgeroepen tot meest innovatieve e-commerceprofessional van 2015.

 

 

HelloFresh, dat ruim drie jaar geleden werd opgericht, biedt klanten een flexibel lidmaatschap waarmee zij wekelijks een box met gezonde recepten en bijbehorende verse ingrediënten thuisbezorgd krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.