HelloFresh bezorgt nu ook op Waddeneilanden | RetailDetail

HelloFresh bezorgt nu ook op Waddeneilanden

HelloFresh bezorgt nu ook op Waddeneilanden

HelloFresh levert sinds deze week haar maaltijdboxen ook op de Waddeneilanden. De bezorger komt met de versboxen nu overal gratis aan huis in Nederland en Vlaanderen en is hiermee de eerste in haar segment.

Waddenbezorging uitdaging

HelloFresh leverde al in de rest van Nederland en in Vlaanderen en Brussel. Nu kunnen ook bewoners van de Waddeneilanden een lidmaatschap afsluiten en wekelijks de HelloFresh Box met verse ingrediënten en recepten aan de deur laten bezorgen.
 

Leveren op de Waddeneilanden is voor veel webwinkels een uitdaging vanwege de kostbare en tijdrovende bootovertocht. Veel webshops kiezen er daarom voor hier niet te leveren of een extra toelage te vragen. HelloFresh heeft bovendien boxen die verse producten bevatten en dus gekoeld bij klanten aan huis moeten worden geleverd. Toch belooft HelloFresh dat zij elke week de box gratis komen bezorgen en dat eilandbewoners net zoveel betalen als hun landgenoten elders in het land. 

 

“Waarom zouden klanten die op een eiland wonen meer moeten betalen? Wij vinden dat iedereen voor dezelfde prijs van onze recepten en ingrediënten moet kunnen genieten”, aldus Maartje Frederiks, verantwoordelijk voor HelloFresh in Nederland en België. 


Primeur met zondaglevering

HelloFresh had vorig jaar al de Europese primeur met levering van boodschappen op zondag. Maartje Frederiks, verantwoordelijk voor HelloFresh in Nederland en België, werd vorige maand dan ook uitgeroepen tot meest innovatieve e-commerceprofessional van 2015.

 

 

HelloFresh, dat ruim drie jaar geleden werd opgericht, biedt klanten een flexibel lidmaatschap waarmee zij wekelijks een box met gezonde recepten en bijbehorende verse ingrediënten thuisbezorgd krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.