Hessing neemt gesneden fruit van Chiquita Benelux over

Hessing neemt gesneden fruit van Chiquita Benelux over

Het Nederlandse Hessing neemt de activiteiten voor gesneden fruit van Chiquita Benelux over. Het gaat om de verkoopafdeling voor België, Nederland en Luxemburg en de productievestigingen van Hedel en Maasbree, waar in totaal honderd mensen werken.

Hessing Supervers

Met de acquisitie verstevigt Hessing zijn marktpositie. Het bedrijf beoogt namelijk een topdriepositie in panklare groenten, salades, gesneden fruit en verse fruitsappen in de Benelux en de aangrenzende landen. De overgenomen activiteit van Chiquita zal nu worden voortgezet onder de naam Hessing Supervers.

 

Hessing levert aan verschillende supermarktketens in Nederland en aan de foodservice. Het gaat om zowat 200 miljoen verpakkingen per jaar, goed voor een omzet van zowat 180 miljoen euro.

 

Het bedrijf zet hiervoor 1.250 mensen in. Zij werken in de vier productielocaties (Zwaagdijk, Uden, Sint Annaparochie en Helmond), de transportonderneming of de hoofdzetel van het bedrijf in Zwaagdijk.

 

Drie keer zoveel fruitomzet

Met de overname van de afdeling gesneden fruit van Chiquita Benelux krijgt Hessing – dat eigendom is van de gelijknamige familie en The Greenery – er zowat 11 miljoen euro aan omzet bij in de Benelux. Dat is bijna drie keer zo veel als Hessing nu in fruit heeft.

 

Chiquita zegt zich verder te willen concentreren op de distributie van bananen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top