Hessing neemt gesneden fruit van Chiquita Benelux over | RetailDetail

Hessing neemt gesneden fruit van Chiquita Benelux over

Hessing neemt gesneden fruit van Chiquita Benelux over

Het Nederlandse Hessing neemt de activiteiten voor gesneden fruit van Chiquita Benelux over. Het gaat om de verkoopafdeling voor België, Nederland en Luxemburg en de productievestigingen van Hedel en Maasbree, waar in totaal honderd mensen werken.

Hessing Supervers

Met de acquisitie verstevigt Hessing zijn marktpositie. Het bedrijf beoogt namelijk een topdriepositie in panklare groenten, salades, gesneden fruit en verse fruitsappen in de Benelux en de aangrenzende landen. De overgenomen activiteit van Chiquita zal nu worden voortgezet onder de naam Hessing Supervers.

 

Hessing levert aan verschillende supermarktketens in Nederland en aan de foodservice. Het gaat om zowat 200 miljoen verpakkingen per jaar, goed voor een omzet van zowat 180 miljoen euro.

 

Het bedrijf zet hiervoor 1.250 mensen in. Zij werken in de vier productielocaties (Zwaagdijk, Uden, Sint Annaparochie en Helmond), de transportonderneming of de hoofdzetel van het bedrijf in Zwaagdijk.

 

Drie keer zoveel fruitomzet

Met de overname van de afdeling gesneden fruit van Chiquita Benelux krijgt Hessing – dat eigendom is van de gelijknamige familie en The Greenery – er zowat 11 miljoen euro aan omzet bij in de Benelux. Dat is bijna drie keer zo veel als Hessing nu in fruit heeft.

 

Chiquita zegt zich verder te willen concentreren op de distributie van bananen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.