Hessing neemt Van Gorp Greenfood over | RetailDetail

Hessing neemt Van Gorp Greenfood over

Hessing neemt Van Gorp Greenfood over

Vers-onderneming Hessing Supervers heeft branchegenoot Van Gorp Greenfood overgenomen. Dat levert vers gesneden sla en groenten aan foodservice-bedrijven. Het overnamebedrag werd niet meegedeeld.

Schaalvergroting

Bij de overeenkomst hoort ook de overname van Dutchgrowers, een bedrijf dat ijsbergsla teelt. Met de overname wil Hessing zijn positie in het foodservice segment verder verstevigen.


"De supermarkt- en out-of-homewereld is en blijft volop in beweging. Door in beide werelden te acteren, kunnen we makkelijk innovaties van het ene kanaal naar het andere doorzetten. Van toeleveranciers wordt immers onderscheidend vermogen verwacht. Vanzelfsprekend moeten wij - als volwaardige partner van onze klanten - voldoen aan steeds hogere eisen op het gebied van professionaliteit en kostprijsleiderschap. Precies daarom is schaalgrootte in de markt van dagvers gesneden groente en fruit essentieel", aldus Frank Hessing, directeur van Hessing Supervers.


Hessing Supervers is een familiebedrijf met een omzet van ongeveer 200 miljoen euro. Vorig jaar had het een volume van ongeveer 250 miljoen verpakkingen, waarmee het één van de grootste verwerkers van vers gesneden groente en fruit, verse maaltijdsalades en verse sappen in Nederland is. De jaaromzet van Van Gorp Greenfood bedraagt ongeveer 23 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid. De retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.