Hessing neemt Van Gorp Greenfood over | RetailDetail

Hessing neemt Van Gorp Greenfood over

Hessing neemt Van Gorp Greenfood over

Vers-onderneming Hessing Supervers heeft branchegenoot Van Gorp Greenfood overgenomen. Dat levert vers gesneden sla en groenten aan foodservice-bedrijven. Het overnamebedrag werd niet meegedeeld.

Schaalvergroting

Bij de overeenkomst hoort ook de overname van Dutchgrowers, een bedrijf dat ijsbergsla teelt. Met de overname wil Hessing zijn positie in het foodservice segment verder verstevigen.


"De supermarkt- en out-of-homewereld is en blijft volop in beweging. Door in beide werelden te acteren, kunnen we makkelijk innovaties van het ene kanaal naar het andere doorzetten. Van toeleveranciers wordt immers onderscheidend vermogen verwacht. Vanzelfsprekend moeten wij - als volwaardige partner van onze klanten - voldoen aan steeds hogere eisen op het gebied van professionaliteit en kostprijsleiderschap. Precies daarom is schaalgrootte in de markt van dagvers gesneden groente en fruit essentieel", aldus Frank Hessing, directeur van Hessing Supervers.


Hessing Supervers is een familiebedrijf met een omzet van ongeveer 200 miljoen euro. Vorig jaar had het een volume van ongeveer 250 miljoen verpakkingen, waarmee het één van de grootste verwerkers van vers gesneden groente en fruit, verse maaltijdsalades en verse sappen in Nederland is. De jaaromzet van Van Gorp Greenfood bedraagt ongeveer 23 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.