Hudson’s Bay wil La Place in Nederlandse filialen | RetailDetail

Hudson’s Bay wil La Place in Nederlandse filialen

Hudson’s Bay wil La Place in Nederlandse filialen

Het Canadese Hudson’s Bay hoopt in zijn twintig toekomstige Nederlandse filialen ook restaurants van La Place te openen. Die waren voordien steevast te vinden bij V&D, maar na het faillissement kwam de keten in handen van Jumbo.

Onderhandelingen gaan goede weg op

Momenteel worden er dan ook onderhandelingen gevoerd met Jumbo, zeggen toplui Richard Baker en Jerry Storch aan het AD. Beide heren verwachten alvast dat ze een overeenkomst zullen kunnen sluiten met La Place, al zal dat wel zijn formule licht moeten aanpassen om bij de keten te passen.

 

De heren willen wel nog niet lossen in welke mate La Place dan moet veranderen, maar het zal zeker niet luxueuzer moeten worden. “Oesters of sushi bij La Place? Nee, onze klant is primair de huisvrouw die werkt, maar ook voor haar kinderen zorgt. Ze neemt de kinderwagen mee en heeft halverwege de dag geen behoefte aan oesters in Breda of Utrecht”, aldus Baker aan het AD.

 

Plan voor overname V&D snel overboord

Daarnaast komen ze ook nog eens terug op de mogelijke overname van V&D door Hudson’s Bay. Dat plan werd blijkbaar snel in de vuilnisbak gegooid: volgens hen was er bij V&D niet voldoende om op verder te gaan. Er waren bij V&D te veel huismerken, te weinig luxe en service en er was te weinig geïnvesteerd de voorbije jaren. “Wat V&D was, heeft niets te maken met wat wij doen. Helemaal niets, behalve dat we in veel van hun panden gaan zitten. Dit gaat er zovéél beter uitzien.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.