Jaap Wassink nieuwe country director Coca-Cola Nederland | RetailDetail

Jaap Wassink nieuwe country director Coca-Cola Nederland

Jaap Wassink nieuwe country director Coca-Cola Nederland

Jaap Wassink wordt vanaf 1 augustus 2015 vicepresident en country director van Coca-Cola Nederland. Hij volgt John Brands op, die het bedrijf na vijf jaar verlaat.

15 jaar ervaring

Wassink heeft ruim vijftien jaar ervaring binnen Coca-Cola en werkte daarvoor van 1995 tot 1998 voor Douwe Egberts in verschillende marketingfuncties. "Ik kijk ernaar uit om samen met onze klanten te bouwen aan het verstevigen van de positie van onze producten en categorie in de Nederlandse markt. We zijn alleen succesvol, vandaag en in de toekomst, als we goed samenwerken met al onze partners. Dat zal mijn koers zijn om waarde te creëren", zegt hij over zijn aanstelling.

 

De frisdrankengigant bedankte ook John Brands voor zijn bijdrage, onder andere omdat hij zijn team leidde "op professionele en integere wijze, altijd met een sterke focus op de veranderende behoeften van klanten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.