Jaap Wassink nieuwe country director Coca-Cola Nederland | RetailDetail

Jaap Wassink nieuwe country director Coca-Cola Nederland

Jaap Wassink nieuwe country director Coca-Cola Nederland

Jaap Wassink wordt vanaf 1 augustus 2015 vicepresident en country director van Coca-Cola Nederland. Hij volgt John Brands op, die het bedrijf na vijf jaar verlaat.

15 jaar ervaring

Wassink heeft ruim vijftien jaar ervaring binnen Coca-Cola en werkte daarvoor van 1995 tot 1998 voor Douwe Egberts in verschillende marketingfuncties. "Ik kijk ernaar uit om samen met onze klanten te bouwen aan het verstevigen van de positie van onze producten en categorie in de Nederlandse markt. We zijn alleen succesvol, vandaag en in de toekomst, als we goed samenwerken met al onze partners. Dat zal mijn koers zijn om waarde te creëren", zegt hij over zijn aanstelling.

 

De frisdrankengigant bedankte ook John Brands voor zijn bijdrage, onder andere omdat hij zijn team leidde "op professionele en integere wijze, altijd met een sterke focus op de veranderende behoeften van klanten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.