Jamin en MultiVlaai houden samen 2 vestigingen open

Jamin en MultiVlaai houden samen 2 vestigingen open

De twee winkelketens Jamin en MultiVlaai zijn een samenwerking aangegaan in twee vestigingen, in Utrecht Overvecht en Hoogezand. De ketens willen bekijken of er 'synergie-effecten' ontstaan wanneer de twee concepten worden samengevoegd.

"Ketens worden samengesmeed"

Volgens de bedrijven gaat het verder dan shop-in-shops, maar worden beide ketens als het ware gemengd tot een geheel. "In Utrecht is Jamin in een pand van MultiVlaai getrokken, in Hoogezand juist andersom", zegt John Bogers aan RetailNews. De merknamen van de twee concepten - die beide onderdeel zijn van Hermans Investment - daarom ook zullen prominent aanwezig zijn op de gevels.

 

De combinatie kan volgens Bogers een oplossing zijn voor winkels van Jamin, die een omzet draaien die nogal aan de krappe kant is. Het komende jaar wordt er gekeken naar de resultaten van de twee testwinkels en indien het concept aanslaat, is het niet onmogelijk dat er nog winkels hetzelfde voorbeeld zullen volgen. "We gaan niet zomaar tientallen winkels omturnen", zegt John Bogers.

 

Ondertussen zijn ze bij Jamin ook aan het rondkijken naar mogelijke huurpanden in Duitsland. Momenteel staan er nog geen concrete openingen op de planning, maar de keten is dus wel op zoek naar opportuniteiten. Op Curaçao gaat dan weer zaterdag of komende maandag de eerste vestiging van Jamin open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top