Jamin en MultiVlaai houden samen 2 vestigingen open

Jamin en MultiVlaai houden samen 2 vestigingen open

De twee winkelketens Jamin en MultiVlaai zijn een samenwerking aangegaan in twee vestigingen, in Utrecht Overvecht en Hoogezand. De ketens willen bekijken of er 'synergie-effecten' ontstaan wanneer de twee concepten worden samengevoegd.

"Ketens worden samengesmeed"

Volgens de bedrijven gaat het verder dan shop-in-shops, maar worden beide ketens als het ware gemengd tot een geheel. "In Utrecht is Jamin in een pand van MultiVlaai getrokken, in Hoogezand juist andersom", zegt John Bogers aan RetailNews. De merknamen van de twee concepten - die beide onderdeel zijn van Hermans Investment - daarom ook zullen prominent aanwezig zijn op de gevels.

 

De combinatie kan volgens Bogers een oplossing zijn voor winkels van Jamin, die een omzet draaien die nogal aan de krappe kant is. Het komende jaar wordt er gekeken naar de resultaten van de twee testwinkels en indien het concept aanslaat, is het niet onmogelijk dat er nog winkels hetzelfde voorbeeld zullen volgen. "We gaan niet zomaar tientallen winkels omturnen", zegt John Bogers.

 

Ondertussen zijn ze bij Jamin ook aan het rondkijken naar mogelijke huurpanden in Duitsland. Momenteel staan er nog geen concrete openingen op de planning, maar de keten is dus wel op zoek naar opportuniteiten. Op Curaçao gaat dan weer zaterdag of komende maandag de eerste vestiging van Jamin open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top