Jamin en MultiVlaai houden samen 2 vestigingen open | RetailDetail

Jamin en MultiVlaai houden samen 2 vestigingen open

Jamin en MultiVlaai houden samen 2 vestigingen open

De twee winkelketens Jamin en MultiVlaai zijn een samenwerking aangegaan in twee vestigingen, in Utrecht Overvecht en Hoogezand. De ketens willen bekijken of er 'synergie-effecten' ontstaan wanneer de twee concepten worden samengevoegd.

"Ketens worden samengesmeed"

Volgens de bedrijven gaat het verder dan shop-in-shops, maar worden beide ketens als het ware gemengd tot een geheel. "In Utrecht is Jamin in een pand van MultiVlaai getrokken, in Hoogezand juist andersom", zegt John Bogers aan RetailNews. De merknamen van de twee concepten - die beide onderdeel zijn van Hermans Investment - daarom ook zullen prominent aanwezig zijn op de gevels.

 

De combinatie kan volgens Bogers een oplossing zijn voor winkels van Jamin, die een omzet draaien die nogal aan de krappe kant is. Het komende jaar wordt er gekeken naar de resultaten van de twee testwinkels en indien het concept aanslaat, is het niet onmogelijk dat er nog winkels hetzelfde voorbeeld zullen volgen. "We gaan niet zomaar tientallen winkels omturnen", zegt John Bogers.

 

Ondertussen zijn ze bij Jamin ook aan het rondkijken naar mogelijke huurpanden in Duitsland. Momenteel staan er nog geen concrete openingen op de planning, maar de keten is dus wel op zoek naar opportuniteiten. Op Curaçao gaat dan weer zaterdag of komende maandag de eerste vestiging van Jamin open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.