Jumbo breidt directie uit met C1000-managers | RetailDetail

Jumbo breidt directie uit met C1000-managers

Jumbo breidt directie uit met C1000-managers
Supermarktketen Jumbo breidt de directie uit met twee directeuren die afkomstig zijn uit de overgenomen C1000-organisatie. Matthijs Moeken gaat als directeur marketing optreden, terwijl Duncan Hoy in de functie van directeur winkeloperaties gaat functioneren.

Gevolgen voor volledige directie

Dat meldt Distrifood.nl. Hoy gaat in zijn nieuwe functie de winkeloperatie van zowel Jumbo als C1000 aansturen. De onderneming speelt daarmee naar eigen zeggen in op de snelle groei van de Jumbo-organisatie en de verdergaande integratie met C1000. De functie van Moeken bij C1000 zal worden overgenomen door directievoorzitter Niels Onkenhout.

De benoemingen hebben ook effect op de rest van de directie. De huidige directeur formule en marketing Colette Cloosterman-Van Eerd gaat zich als chief creative officer voortaan richten op het waarborgen van de Jumbo-formule. De huidige directeur operatie Jan Heuving krijgt de functie van directeur vastgoed en ondernemerszaken. Hij zal zich richten op het locatiebeleid van Jumbo en de ondersteuning van de winkeliers.

De raad van bestuur van Jumbo bestaat onverminderd uit Frits van Eerd, Ton van Veen en Niels Onkenhout.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.