Jumbo breidt directie uit met C1000-managers

Jumbo breidt directie uit met C1000-managers
Supermarktketen Jumbo breidt de directie uit met twee directeuren die afkomstig zijn uit de overgenomen C1000-organisatie. Matthijs Moeken gaat als directeur marketing optreden, terwijl Duncan Hoy in de functie van directeur winkeloperaties gaat functioneren.

Gevolgen voor volledige directie

Dat meldt Distrifood.nl. Hoy gaat in zijn nieuwe functie de winkeloperatie van zowel Jumbo als C1000 aansturen. De onderneming speelt daarmee naar eigen zeggen in op de snelle groei van de Jumbo-organisatie en de verdergaande integratie met C1000. De functie van Moeken bij C1000 zal worden overgenomen door directievoorzitter Niels Onkenhout.

De benoemingen hebben ook effect op de rest van de directie. De huidige directeur formule en marketing Colette Cloosterman-Van Eerd gaat zich als chief creative officer voortaan richten op het waarborgen van de Jumbo-formule. De huidige directeur operatie Jan Heuving krijgt de functie van directeur vastgoed en ondernemerszaken. Hij zal zich richten op het locatiebeleid van Jumbo en de ondersteuning van de winkeliers.

De raad van bestuur van Jumbo bestaat onverminderd uit Frits van Eerd, Ton van Veen en Niels Onkenhout.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top