Jumbo breidt directie uit met C1000-managers

Jumbo breidt directie uit met C1000-managers
Supermarktketen Jumbo breidt de directie uit met twee directeuren die afkomstig zijn uit de overgenomen C1000-organisatie. Matthijs Moeken gaat als directeur marketing optreden, terwijl Duncan Hoy in de functie van directeur winkeloperaties gaat functioneren.

Gevolgen voor volledige directie

Dat meldt Distrifood.nl. Hoy gaat in zijn nieuwe functie de winkeloperatie van zowel Jumbo als C1000 aansturen. De onderneming speelt daarmee naar eigen zeggen in op de snelle groei van de Jumbo-organisatie en de verdergaande integratie met C1000. De functie van Moeken bij C1000 zal worden overgenomen door directievoorzitter Niels Onkenhout.

De benoemingen hebben ook effect op de rest van de directie. De huidige directeur formule en marketing Colette Cloosterman-Van Eerd gaat zich als chief creative officer voortaan richten op het waarborgen van de Jumbo-formule. De huidige directeur operatie Jan Heuving krijgt de functie van directeur vastgoed en ondernemerszaken. Hij zal zich richten op het locatiebeleid van Jumbo en de ondersteuning van de winkeliers.

De raad van bestuur van Jumbo bestaat onverminderd uit Frits van Eerd, Ton van Veen en Niels Onkenhout.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top