Jumbo en Hoogvliet willen snel met afhaalpunten komen | RetailDetail

Jumbo en Hoogvliet willen snel met afhaalpunten komen

Jumbo en Hoogvliet willen snel met afhaalpunten komen

Supermarktketen Jumbo wil snel haar dienstverlening uitbreiden met afhaalpunten voor online bestelde boodschappen. Ook Hoogvliet heeft verregaande plannen in die richting, en zegt in tegenstelling tot Jumbo zelfs al bijna klaar te zijn.

Groot team specialisten

Het centrum van Jumbo's operaties wordt het voormalig distributiecentrum van Super de Boer in Den Bosch. Daar is Jumbo momenteel bezig met verregaande renovatiewerken, weet Distrifood.

 

Jumbo zou zelfs een heel groot team van e-commercespecialisten op de zaak hebben gezet. Het bedrijf zelf wil er nog niet veel over kwijt, maar vermoedt wel dat het dit jaar niet meer met een online besteldienst zal komen.

 

Hoogvliet plant dertig afhaalpunten

De keten Hoogvliet gaat wel nog dit jaar van start met een eigen besteldienst, vanuit een magazijn in Alphen aan den Rijn. "Dat distributiecentrum is bijna operationeel. In dertig filialen komt een afhaalbalie. En we zouden Hoogvliet niet zijn als we het niet anders aanpakken dan de anderen", vertelt eigenaar Leen Hoogvliet aan Distrifood. Zo vraagt Hoogvliet geen extra vergoeding voor online bestelde producten en moeten klanten dus gewoon dezelfde prijs betalen als in de winkels.

 

Leen Hoogvliet stelt ook dat ze al lang bezig zijn met het opstarten van een online dienst. "Dit is de toekomst, we weten dat een deel van de handel verhuist naar het internet. Dus doen we dit, en dan meteen in dertig winkels. Maar de eerste tien jaar zullen we geen winst maken op internetboodschappen hoor. Daarvoor zijn de kosten te hoog", stelt ze bij Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.