Jumbo en Hoogvliet willen snel met afhaalpunten komen | RetailDetail

Jumbo en Hoogvliet willen snel met afhaalpunten komen

Jumbo en Hoogvliet willen snel met afhaalpunten komen

Supermarktketen Jumbo wil snel haar dienstverlening uitbreiden met afhaalpunten voor online bestelde boodschappen. Ook Hoogvliet heeft verregaande plannen in die richting, en zegt in tegenstelling tot Jumbo zelfs al bijna klaar te zijn.

Groot team specialisten

Het centrum van Jumbo's operaties wordt het voormalig distributiecentrum van Super de Boer in Den Bosch. Daar is Jumbo momenteel bezig met verregaande renovatiewerken, weet Distrifood.

 

Jumbo zou zelfs een heel groot team van e-commercespecialisten op de zaak hebben gezet. Het bedrijf zelf wil er nog niet veel over kwijt, maar vermoedt wel dat het dit jaar niet meer met een online besteldienst zal komen.

 

Hoogvliet plant dertig afhaalpunten

De keten Hoogvliet gaat wel nog dit jaar van start met een eigen besteldienst, vanuit een magazijn in Alphen aan den Rijn. "Dat distributiecentrum is bijna operationeel. In dertig filialen komt een afhaalbalie. En we zouden Hoogvliet niet zijn als we het niet anders aanpakken dan de anderen", vertelt eigenaar Leen Hoogvliet aan Distrifood. Zo vraagt Hoogvliet geen extra vergoeding voor online bestelde producten en moeten klanten dus gewoon dezelfde prijs betalen als in de winkels.

 

Leen Hoogvliet stelt ook dat ze al lang bezig zijn met het opstarten van een online dienst. "Dit is de toekomst, we weten dat een deel van de handel verhuist naar het internet. Dus doen we dit, en dan meteen in dertig winkels. Maar de eerste tien jaar zullen we geen winst maken op internetboodschappen hoor. Daarvoor zijn de kosten te hoog", stelt ze bij Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.