Jumbo geeft via Facebook cheques weg

Jumbo geeft via Facebook cheques weg
Supermarktketen Jumbo is op Facebook een opmerkelijke fotocompetitie gestart. Op de site worden bonnen geplaatst met een eindbedrag erop. Wie een foto met een bon met exact hetzelfde bedrag uploadt krijgt zijn aankoopbedrag terug in boodschappencheques.Dat meldt het nieuwsblad Distrifood. De actie loopt van 15 augustus tot en met 11 september. Steeds als er een winnaar is bepaald komt er een nieuwe kassabon op de site te staan. Als na een week geen foto met het exacte bedrag binnen is, wint de inzender die er het dichtst bij zit. De eerste winnaar meldde zich echter al na dertig minuten.

Daarmee zet Jumbo voor de eerste keer Facebook in voor een grootschalige marketingactie. De actie wordt gevoerd onder het motto Shop de Bon. De supermarktketen heeft bijna zestienduizend fans op Facebook en wil die zo activeren.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top