Jumbo geeft via Facebook cheques weg

Jumbo geeft via Facebook cheques weg
Supermarktketen Jumbo is op Facebook een opmerkelijke fotocompetitie gestart. Op de site worden bonnen geplaatst met een eindbedrag erop. Wie een foto met een bon met exact hetzelfde bedrag uploadt krijgt zijn aankoopbedrag terug in boodschappencheques.Dat meldt het nieuwsblad Distrifood. De actie loopt van 15 augustus tot en met 11 september. Steeds als er een winnaar is bepaald komt er een nieuwe kassabon op de site te staan. Als na een week geen foto met het exacte bedrag binnen is, wint de inzender die er het dichtst bij zit. De eerste winnaar meldde zich echter al na dertig minuten.

Daarmee zet Jumbo voor de eerste keer Facebook in voor een grootschalige marketingactie. De actie wordt gevoerd onder het motto Shop de Bon. De supermarktketen heeft bijna zestienduizend fans op Facebook en wil die zo activeren.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top