Jumbo-ondernemers akkoord met conditiestelsel | RetailDetail

Jumbo-ondernemers akkoord met conditiestelsel

Jumbo-ondernemers akkoord met conditiestelsel

De zelfstandige Jumbo-ondernemers hebben zich unaniem akkoord verklaard met het principeakkoord voor een nieuw conditiestelsel. De nieuwe voorwaarden, waarvoor  de onderhandelaars eind januari al een principeakkoord bereikten, gaan met terugwerkende kracht in per 1 januari 2013. De ondernemers van Jumbo en C1000, directie en adviseurs onderhandelden maandenlang over het nieuwe conditiestelsel.

'Significante vooruitgang'

De ondernemers gaan er ‘significant’ op vooruit, volgens Anrico Maat, voorzitter van de Ondernemersvereniging Jumbo, ook als er niets in de omstandigheden zou veranderen. “We gaan er echter van uit dat bijvoorbeeld het omzetaandeel van het huismerk bij Jumbo zal toenemen en dan wordt het nieuwe conditiestelsel alleen nog maar lucratiever”.

 

De voorzitter van de Ondernemersvereniging noemt het nieuwe conditiestelsel een ‘toonbeeld van transparantie’. “We hadden bij Jumbo al een heel transparant stelsel en dat hebben we nog transparanter gemaakt. Alles wordt nu in de Integrale Keten Marge gestopt en vervolgens via een sleutel verdeeld. Er is geen sprake meer van speciale promopotjes, bijzondere betalingstermijnen of wat dies meer zij.”

 

De C1000-ondernemers gaan er eveneens op vooruit met het nieuwe conditiestelsel, volgens Maat. “Ook voor hen is de verbetering significant.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.