Jumbo start ombouwgolf in 2013

Jumbo start ombouwgolf in 2013

Jumbo bouwt dit jaar nog ongeveer 25 C1000-winkels om naar de Jumbo-formule. De grote golf aan verbouwingen begint echter in 2013: in een jaar tijd is Jumbo van plan honderd C1000-vestigingen om te bouwen.

Omzet Jumbo bijna de helft hoger

Dat heeft Jumbo bekendgemaakt bij de presentatie van de halfjaarcijfers. De consumentenomzet van Jumbo is in de eerste helft van 2012 met 40 procent toegenomen tot 1,712 miljard euro. Vorig jaar was dat nog 1,218 miljard euro. De autonome groei van Jumbo bedroeg 2,6 procent en is ruimschoots hoger dan de marktgroei van 1,0 procent, vooral dankzij eerder omgebouwde Super de Boer-winkels leveren een stevige bijdrage aan deze groei.

 

Topman Frits van Eerd toont zich positief over de cijfers: "De brutomarge herstelde zich verder ten opzichte van de eerste helft van 2011 en de geplande synergievoordelen als gevolg van de overname van C1000 zijn meer dan volledig gerealiseerd. Ook de start van het integratieproces van C1000 stemt tot tevredenheid. De eerste zes maanden van 2012 waren bijzonder. De omzet en de klantwaardering blijven toenemen. Daarnaast is met de ombouw van de allerlaatste Super de Boer tot Jumbo een belangrijk hoofdstuk in onze geschiedenis afgesloten."

 

Van Eerd kijkt ook vol verwachting uit naar volgend jaar en de verdere integratie van C1000: "In 2013 zal het om te bouwen C1000-winkels rond de honderd liggen. Naast de winkelombouw en de verdere integratie ligt onze aandacht ook bij het meenemen van de ondernemers en medewerkers in onze Jumbo-formule en werkwijze. Een unieke formule die de klant het meest te bieden heeft, zeker wanneer wij de formule gaan verrijken met C1000-elementen. Samen zullen wij als grootste ondernemersretailer van Nederland de komende jaren het supermarktlandschap van Nederland gaan veranderen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top