Jumbo start ombouwgolf in 2013

Jumbo start ombouwgolf in 2013

Jumbo bouwt dit jaar nog ongeveer 25 C1000-winkels om naar de Jumbo-formule. De grote golf aan verbouwingen begint echter in 2013: in een jaar tijd is Jumbo van plan honderd C1000-vestigingen om te bouwen.

Omzet Jumbo bijna de helft hoger

Dat heeft Jumbo bekendgemaakt bij de presentatie van de halfjaarcijfers. De consumentenomzet van Jumbo is in de eerste helft van 2012 met 40 procent toegenomen tot 1,712 miljard euro. Vorig jaar was dat nog 1,218 miljard euro. De autonome groei van Jumbo bedroeg 2,6 procent en is ruimschoots hoger dan de marktgroei van 1,0 procent, vooral dankzij eerder omgebouwde Super de Boer-winkels leveren een stevige bijdrage aan deze groei.

 

Topman Frits van Eerd toont zich positief over de cijfers: "De brutomarge herstelde zich verder ten opzichte van de eerste helft van 2011 en de geplande synergievoordelen als gevolg van de overname van C1000 zijn meer dan volledig gerealiseerd. Ook de start van het integratieproces van C1000 stemt tot tevredenheid. De eerste zes maanden van 2012 waren bijzonder. De omzet en de klantwaardering blijven toenemen. Daarnaast is met de ombouw van de allerlaatste Super de Boer tot Jumbo een belangrijk hoofdstuk in onze geschiedenis afgesloten."

 

Van Eerd kijkt ook vol verwachting uit naar volgend jaar en de verdere integratie van C1000: "In 2013 zal het om te bouwen C1000-winkels rond de honderd liggen. Naast de winkelombouw en de verdere integratie ligt onze aandacht ook bij het meenemen van de ondernemers en medewerkers in onze Jumbo-formule en werkwijze. Een unieke formule die de klant het meest te bieden heeft, zeker wanneer wij de formule gaan verrijken met C1000-elementen. Samen zullen wij als grootste ondernemersretailer van Nederland de komende jaren het supermarktlandschap van Nederland gaan veranderen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top