Jumbo start ombouwgolf in 2013

Jumbo start ombouwgolf in 2013

Jumbo bouwt dit jaar nog ongeveer 25 C1000-winkels om naar de Jumbo-formule. De grote golf aan verbouwingen begint echter in 2013: in een jaar tijd is Jumbo van plan honderd C1000-vestigingen om te bouwen.

Omzet Jumbo bijna de helft hoger

Dat heeft Jumbo bekendgemaakt bij de presentatie van de halfjaarcijfers. De consumentenomzet van Jumbo is in de eerste helft van 2012 met 40 procent toegenomen tot 1,712 miljard euro. Vorig jaar was dat nog 1,218 miljard euro. De autonome groei van Jumbo bedroeg 2,6 procent en is ruimschoots hoger dan de marktgroei van 1,0 procent, vooral dankzij eerder omgebouwde Super de Boer-winkels leveren een stevige bijdrage aan deze groei.

 

Topman Frits van Eerd toont zich positief over de cijfers: "De brutomarge herstelde zich verder ten opzichte van de eerste helft van 2011 en de geplande synergievoordelen als gevolg van de overname van C1000 zijn meer dan volledig gerealiseerd. Ook de start van het integratieproces van C1000 stemt tot tevredenheid. De eerste zes maanden van 2012 waren bijzonder. De omzet en de klantwaardering blijven toenemen. Daarnaast is met de ombouw van de allerlaatste Super de Boer tot Jumbo een belangrijk hoofdstuk in onze geschiedenis afgesloten."

 

Van Eerd kijkt ook vol verwachting uit naar volgend jaar en de verdere integratie van C1000: "In 2013 zal het om te bouwen C1000-winkels rond de honderd liggen. Naast de winkelombouw en de verdere integratie ligt onze aandacht ook bij het meenemen van de ondernemers en medewerkers in onze Jumbo-formule en werkwijze. Een unieke formule die de klant het meest te bieden heeft, zeker wanneer wij de formule gaan verrijken met C1000-elementen. Samen zullen wij als grootste ondernemersretailer van Nederland de komende jaren het supermarktlandschap van Nederland gaan veranderen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top