Jumbo start ombouwgolf in 2013 | RetailDetail

Jumbo start ombouwgolf in 2013

Jumbo start ombouwgolf in 2013

Jumbo bouwt dit jaar nog ongeveer 25 C1000-winkels om naar de Jumbo-formule. De grote golf aan verbouwingen begint echter in 2013: in een jaar tijd is Jumbo van plan honderd C1000-vestigingen om te bouwen.

Omzet Jumbo bijna de helft hoger

Dat heeft Jumbo bekendgemaakt bij de presentatie van de halfjaarcijfers. De consumentenomzet van Jumbo is in de eerste helft van 2012 met 40 procent toegenomen tot 1,712 miljard euro. Vorig jaar was dat nog 1,218 miljard euro. De autonome groei van Jumbo bedroeg 2,6 procent en is ruimschoots hoger dan de marktgroei van 1,0 procent, vooral dankzij eerder omgebouwde Super de Boer-winkels leveren een stevige bijdrage aan deze groei.

 

Topman Frits van Eerd toont zich positief over de cijfers: "De brutomarge herstelde zich verder ten opzichte van de eerste helft van 2011 en de geplande synergievoordelen als gevolg van de overname van C1000 zijn meer dan volledig gerealiseerd. Ook de start van het integratieproces van C1000 stemt tot tevredenheid. De eerste zes maanden van 2012 waren bijzonder. De omzet en de klantwaardering blijven toenemen. Daarnaast is met de ombouw van de allerlaatste Super de Boer tot Jumbo een belangrijk hoofdstuk in onze geschiedenis afgesloten."

 

Van Eerd kijkt ook vol verwachting uit naar volgend jaar en de verdere integratie van C1000: "In 2013 zal het om te bouwen C1000-winkels rond de honderd liggen. Naast de winkelombouw en de verdere integratie ligt onze aandacht ook bij het meenemen van de ondernemers en medewerkers in onze Jumbo-formule en werkwijze. Een unieke formule die de klant het meest te bieden heeft, zeker wanneer wij de formule gaan verrijken met C1000-elementen. Samen zullen wij als grootste ondernemersretailer van Nederland de komende jaren het supermarktlandschap van Nederland gaan veranderen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.