Jumbo ziet ruimte voor twaalf tot vijftien Foodmarkten

Jumbo ziet ruimte voor twaalf tot vijftien Foodmarkten

Jumbo-formuledirecteur Collette Cloosterman-van Eerd ziet ruimte voor twaalf tot vijftien Foodmarkten, als ze rendabel zijn. Eind maart opende Jumbo de eerste Foodmarkt, een supermarkt van 6000 m², in Breda.

50.000 klanten per week

De opening van de eerste Jumbo Foodmarkt was voor Jumbo een sprong in het duister. Algemeen directeur Frits van Eerd beseft dat het concept niet onmiddellijk op punt zal staan: "We weten dat dit concept zich nog moet door ontwikkelen. Er zijn heel veel zaken die we hier nog moeten ontdekken." Zo weet Jumbo nog niet wat de klanten zullen kopen en hoeveel ze zullen besteden in de Foodmarkten.

 

Om de grote supermarkten rendabel te maken, zijn er grote bedragen nodig. Frits van Eerd wil geen exacte cijfers geven, maar hij hoopt dat het concept 30.000 klanten per week kan binnenhalen. In de toekomst moeten dat er zelfs 50.000 worden.

 

Financieel directeur Ton van Veen bevestigt de woorden van de algemeen directeur: "Dit is een supermarkt die een grote stroom 'echte' klanten nodig heeft." Daarom heeft hij ook nauw toegekeken op de ontwikkeling van het project, maar hij heeft wel “in volle overtuiging ja gezegd tegen deze nieuwe winkel.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top