Jumbo ziet ruimte voor twaalf tot vijftien Foodmarkten | RetailDetail

Jumbo ziet ruimte voor twaalf tot vijftien Foodmarkten

Jumbo ziet ruimte voor twaalf tot vijftien Foodmarkten

Jumbo-formuledirecteur Collette Cloosterman-van Eerd ziet ruimte voor twaalf tot vijftien Foodmarkten, als ze rendabel zijn. Eind maart opende Jumbo de eerste Foodmarkt, een supermarkt van 6000 m², in Breda.

50.000 klanten per week

De opening van de eerste Jumbo Foodmarkt was voor Jumbo een sprong in het duister. Algemeen directeur Frits van Eerd beseft dat het concept niet onmiddellijk op punt zal staan: "We weten dat dit concept zich nog moet door ontwikkelen. Er zijn heel veel zaken die we hier nog moeten ontdekken." Zo weet Jumbo nog niet wat de klanten zullen kopen en hoeveel ze zullen besteden in de Foodmarkten.

 

Om de grote supermarkten rendabel te maken, zijn er grote bedragen nodig. Frits van Eerd wil geen exacte cijfers geven, maar hij hoopt dat het concept 30.000 klanten per week kan binnenhalen. In de toekomst moeten dat er zelfs 50.000 worden.

 

Financieel directeur Ton van Veen bevestigt de woorden van de algemeen directeur: "Dit is een supermarkt die een grote stroom 'echte' klanten nodig heeft." Daarom heeft hij ook nauw toegekeken op de ontwikkeling van het project, maar hij heeft wel “in volle overtuiging ja gezegd tegen deze nieuwe winkel.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.