Jumbo's wc-rollentest trekt aandacht buitenlandse media | RetailDetail

Jumbo's wc-rollentest trekt aandacht buitenlandse media

Jumbo's wc-rollentest trekt aandacht buitenlandse media

Jumbo laat cursisten wc-rollen testen op het toilet van de Jumbo Academy in Tilburg. De opmerkelijke actie heeft zelfs de aandacht getrokken van buitenlandse media.

Keuze tussen 9 soorten wc-papier

Op het internet zwierf afgelopen dagen een foto rond, waarop te zien is dat de supermarktketen in een toilet zes of negen verschillende soorten wc-rollen in een testopstelling geïnstalleerd heeft.

 

Het nieuws heeft inmiddels zelfs de Amerikaanse media gehaald. In het retailblad Supermarket News wordt geschreven over "een innovatieve manier om iets te verkopen dat zichzelf normaal gesproken wel verkoopt". Ook nieuwsnetwerk ABCNieuws schrijft over de foto.

 

De supermarktketen laat aan Omroep Brabant weten dat de testopstelling is geïnstalleerd om medewerkers op een ludieke manier aan te moedigen om zelf de producten uit te proberen die ze in de winkel verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.