Klanten bestellen via WhatsApp bij Spar | RetailDetail

Klanten bestellen via WhatsApp bij Spar

Klanten bestellen via WhatsApp bij Spar

Klanten van Spar in Vuren en Dussen kunnen vanaf januari via WhatsApp hun boodschappen bestellen. Deze worden dan binnen een uur thuisbezorgd. De twee supermarkten willen de service vanaf het voorjaar naar een groter gebied uitbreiden.

Behoefte vanuit de klant

Sparondernemer Bert-Jan van der Beek in Vuren bedacht deze manier van bestellen, meldt Distrifood. De nieuwe service komt vanuit een behoefte van de klant. "Klanten vroegen ons of ze kunnen bestellen via WhatsApp. Dit vinden zij gemakkelijker en sneller dan on line boodschappen bestellen", vertelt een medewerkster van de winkel.

 

Van der Beek en collega-ondernemer Marcel de Ruiter van de Spar-supermarkt in het naburige Dussen schaften een smartphone aan voor de binnenkomende bestellingen. De inwoners van beide dorpen worden via flyers op de hoogte gebracht van de nummers voor het appen van hun bestelling.

 

 

Klanten geven bij de eerste bestelling hun adres en postcode door en kunnen vervolgens bestellen. De Spar-winkel bevestigt de order via een duimpje, waarna deze thuis wordt bezorgd.

 

Binnen het uur

 

De twee Spar-winkels streven naar leveren binnen zestig minuten. "Mocht het langer gaan duren, doordat bijvoorbeeld de personele bezetting dit niet toelaat, dan laten we dat de klant weten", aldus Van der Beek. Beide Spar-winkels bezorgen bestellingen tot 15 euro tegen 2,50 euro bezorgkosten, daarboven is thuisbezorgen gratis.

 

In eerste instantie kunnen alleen klanten in Vuren en Dussen gebruik maken van de nieuwe bestelservice. "Dan kunnen we die korte levertijd garanderen. In principe willen we deze service vanaf het tweede kwartaal ook in een grotere straal beschikbaar maken", aldus Van der Beek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.