Kostelyck bezorgt in Randstad en Zuid-Nederland | RetailDetail

Kostelyck bezorgt in Randstad en Zuid-Nederland

Kostelyck bezorgt in Randstad en Zuid-Nederland

Kostelyck, leverancier van verse maaltijden, soepen, salades en smoothies uit een transparante keten, levert nu ook aan huis in de Randstad en in Zuid-Nederland. Het bedrijf streeft naar een landelijke dekking.

Naar 'brand stores' en nationaal bereik

Kostelyck bezorgt ondertussen al aan huis in Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht en deels in Noord-Brabant, Flevoland en Gelderland. "In Noord-Brabant leveren we met PostNL en in de andere provincies met Vers en Fijn, logistiek dienstverlener voor fijnmazige en geconditioneerde fooddistributie. We streven op termijn naar een landelijke dekking en willen in de komende jaren tevens 'brand stores' in Nederland openen”, aldus Rob van der Hoort, samen met Marcel van Dam oprichter van Kostelyck.

 

Het aanbod wordt in september uitgebreid met een breder assortiment aan maaltijden en soepen. De onderneming werkt sinds dit voorjaar samen met cateringbedrijf Appèl@Work. Kostelyck levert gezonde maaltijden aan bedrijfsrestaurants waar Appèl de catering verzorgt.

 

fTRACE geeft inzicht herkomst

De consument heeft via een speciale app, fTRACE, inzicht in de herkomst, smaak en hoeveelheid voedingsstoffen van de agf-ingrediënten in de producten. Kostelyck is het eerste bedrijf in Nederland dat fTRACE voor de ingrediënten aardappelen, groenten en fruit inzet.

 

Kostelyck produceert naar eigen zeggen verse kant-en-klare producten in een hoogwaardige keten. De bestanddelen aardappelen, groente en fruit in de producten zouden 10% meer vitaminen en mineralen dan gemiddeld bevatten, en kunstmatige toevoegingen ontbreken. Alle partijen, van zaadproducent tot en met kok, dragen volgens het bedrijf ook bij aan een transparante keten tegen een eerlijke prijs. Het bedrijf werkt samen met partners die deze uitgangspunten onderschrijven, zoals Henri, producent van soepen, sauzen en maaltijdcomponenten, en agf-groothandel Harrie Goesten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.