Kostelyck bezorgt in Randstad en Zuid-Nederland | RetailDetail

Kostelyck bezorgt in Randstad en Zuid-Nederland

Kostelyck bezorgt in Randstad en Zuid-Nederland

Kostelyck, leverancier van verse maaltijden, soepen, salades en smoothies uit een transparante keten, levert nu ook aan huis in de Randstad en in Zuid-Nederland. Het bedrijf streeft naar een landelijke dekking.

Naar 'brand stores' en nationaal bereik

Kostelyck bezorgt ondertussen al aan huis in Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht en deels in Noord-Brabant, Flevoland en Gelderland. "In Noord-Brabant leveren we met PostNL en in de andere provincies met Vers en Fijn, logistiek dienstverlener voor fijnmazige en geconditioneerde fooddistributie. We streven op termijn naar een landelijke dekking en willen in de komende jaren tevens 'brand stores' in Nederland openen”, aldus Rob van der Hoort, samen met Marcel van Dam oprichter van Kostelyck.

 

Het aanbod wordt in september uitgebreid met een breder assortiment aan maaltijden en soepen. De onderneming werkt sinds dit voorjaar samen met cateringbedrijf Appèl@Work. Kostelyck levert gezonde maaltijden aan bedrijfsrestaurants waar Appèl de catering verzorgt.

 

fTRACE geeft inzicht herkomst

De consument heeft via een speciale app, fTRACE, inzicht in de herkomst, smaak en hoeveelheid voedingsstoffen van de agf-ingrediënten in de producten. Kostelyck is het eerste bedrijf in Nederland dat fTRACE voor de ingrediënten aardappelen, groenten en fruit inzet.

 

Kostelyck produceert naar eigen zeggen verse kant-en-klare producten in een hoogwaardige keten. De bestanddelen aardappelen, groente en fruit in de producten zouden 10% meer vitaminen en mineralen dan gemiddeld bevatten, en kunstmatige toevoegingen ontbreken. Alle partijen, van zaadproducent tot en met kok, dragen volgens het bedrijf ook bij aan een transparante keten tegen een eerlijke prijs. Het bedrijf werkt samen met partners die deze uitgangspunten onderschrijven, zoals Henri, producent van soepen, sauzen en maaltijdcomponenten, en agf-groothandel Harrie Goesten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.