Kromkommer verkoopt enkel kromme groenten | RetailDetail

Kromkommer verkoopt enkel kromme groenten

Kromkommer verkoopt enkel kromme groenten

In winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht is onder de naam Kromkommer een pop-upwinkel geopend, waar enkel misvormde groenten verkocht worden. Die groenten komen vaak niet in de winkels terecht, omdat ze er wat raar uitzien.

"Niks mis met smaak"

Kromkommer wil iets doen aan de enorme voedselverspilling in Nederland, en dan vooral aan de 5 tot 10 procent groenten die bij het afval belanden omdat ze niet de juiste looks hebben. "Denk hierbij aan kromme komkommers, flesvormige peren en tweebenige wortels. Vaak wordt de kwaliteit enkel beoordeeld op basis van de looks. Deze producten eindigen nu meestal in de biovergister of in veevoer, in plaats van op ons bord, terwijl er met de kwaliteit en smaak niks mis is. En dat is krom", stelt de nieuwe winkel in een persbericht.

 

Met de pop-upwinkel (open tot 31 mei) willen de initiatiefnemers laten zien dat ook voor die groenten een markt is, al is het uiteindelijke doel is om kromme groenten niet in een aparte winkel, maar overal in de gewone winkelrekken te krijgen.

 

In de winkel zullen ook andere producten verkocht worden die gemaakt zijn van zaken die anders verspild worden: zo zijn er boxershorts te vinden die gemaakt zijn van oude overhemden. Daarnaast zullen er verschillende sprekers naar de winkel komen en zullen er workshops plaatsvinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.