Kromkommer verkoopt enkel kromme groenten | RetailDetail

Kromkommer verkoopt enkel kromme groenten

Kromkommer verkoopt enkel kromme groenten

In winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht is onder de naam Kromkommer een pop-upwinkel geopend, waar enkel misvormde groenten verkocht worden. Die groenten komen vaak niet in de winkels terecht, omdat ze er wat raar uitzien.

"Niks mis met smaak"

Kromkommer wil iets doen aan de enorme voedselverspilling in Nederland, en dan vooral aan de 5 tot 10 procent groenten die bij het afval belanden omdat ze niet de juiste looks hebben. "Denk hierbij aan kromme komkommers, flesvormige peren en tweebenige wortels. Vaak wordt de kwaliteit enkel beoordeeld op basis van de looks. Deze producten eindigen nu meestal in de biovergister of in veevoer, in plaats van op ons bord, terwijl er met de kwaliteit en smaak niks mis is. En dat is krom", stelt de nieuwe winkel in een persbericht.

 

Met de pop-upwinkel (open tot 31 mei) willen de initiatiefnemers laten zien dat ook voor die groenten een markt is, al is het uiteindelijke doel is om kromme groenten niet in een aparte winkel, maar overal in de gewone winkelrekken te krijgen.

 

In de winkel zullen ook andere producten verkocht worden die gemaakt zijn van zaken die anders verspild worden: zo zijn er boxershorts te vinden die gemaakt zijn van oude overhemden. Daarnaast zullen er verschillende sprekers naar de winkel komen en zullen er workshops plaatsvinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.