La Place begint restaurants in Hudson’s Bay | RetailDetail

La Place en Ron Blaauw beginnen restaurants in Hudson’s Bay

La Place en Ron Blaauw beginnen restaurants in Hudson’s Bay

La Place begint restaurants in alle warenhuizen die Hudson’s Bay in Nederland gaat openen, op die in Amsterdam na. Daar zal chef-kok Ron Blaauw een concept onder de naam Nacarat voorstellen.

La Place terug in binnensteden

“We zijn erg blij dat we, samen met onze nieuwe partner Hudson’s Bay, weer terug kunnen keren naar bekend terrein; de vele binnensteden van Nederland. Het openen van deze nieuwe restaurants onderstreept de groei die we voor ogen hebben in Nederland. Met onze vernieuwde restaurants, voorzien van nieuwe wereldkeukens, nieuw ontwikkeld assortiment en een verbeterd zitgedeelte, zijn we sterker dan ooit tevoren”, aldus Bart van den Nieuwenhof van La Place.

 

La Place voorziet de Hudson's Bay-bezoekers in Nederland van dagvers, natuurlijk en huisgemaakt eten. De samenwerking met het Canadese warenhuis maakt deel uit van de plannen voor uitbreiding van La Place, sinds begin vorig jaar onderdeel van Jumbo Groep Holding.

 

Amsterdam kleurt Blaauw

Anders liggen de zaken in Amsterdam, waar Ron Blaauw gasten van het warenhuis zal ontvangen in Nacarat, naar “de warme oranje kleur, zoals de ondergaande zon die te aanschouwen is door het glazen dak.” De meesterkok kreeg voor restaurant Ron Blaauw in Ouderkerk aan de Amstel in 2004 de eerste en in 2006 de tweede Michelinster. Blauw verhuisde enkele jaren geleden naar Amsterdam, waar hij met Ron Gastrobar eveneens een Michelinster behaalde en inmiddels vier restaurants telt.

 

”Hudson’s Bay wil Nederland kennis laten maken met onze bijzondere en nieuwe winkelbeleving, en food is onmisbaar in deze beleving. De bovenste verdieping van het pand van Hudson’s Bay Amsterdam, met rondom uitzicht over de binnenstad van Amsterdam, samen met Ron Blaauw’s buitengewone menu en service, dragen bij aan het karakter en de beleving van ons Nederlandse Hudson’s Bay-concept”, klinkt het bij inkoopdirecteur Jacco van der Steen.

 

Logistiek centrum gehuurd

Hudson’s Bay, dat in augustus in Amsterdam met de eerste Nederlandse winkel van start wil gaan, gaat haar logistieke activiteiten vanuit Mijdrecht verzorgen. De keten sloot hiervoor een overeenkomst voor de huur van een logistiek centrum van 55.000 m². De Canadese retailer die plannen voor verdere groei in Europa heeft, wil uiteindelijk in ons land een twintigtal warenhuizen exploiteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.