Lekker Makkelijk start in Nij Beets na crowdfunding | RetailDetail

Lekker Makkelijk start in Nij Beets na crowdfunding

Lekker Makkelijk start in Nij Beets na crowdfunding

Sjoerd Fennema startte vorige week na een crowdfundingactie een Lekker Makkelijk-winkel in Nij Beets. Om op deze manier een supermarkt in het Friese dorp te behouden, haalden 225 huishoudens in september binnen twee weken 50.000 euro op.

Overname door rijdende winkelier

De dorpssupermarkt in Nij Beets heropende nadat Spar het pand vorig jaar sloot. De vestiging zou niet genoeg omzet meer genereren. Sjoerd Fennema, voorheen ondernemer van een rijdende winkel in de streek, werd eerder dit jaar door de aannemer die het pand kocht benaderd voor overname van de winkel.

 

 

Nadat zijn ondernemersplan niet werd goedgekeurd door de bank is er een crowdfunding gestart. De supermarktondernemer betaalt het bedrag binnen vijf jaar terug met drie procent rente.

 

 

Meer winkels worden Lekker Makkelijk

Fennema gaat, evenals met de rijdende winkel, ook met Lekker Makkelijk samenwerken met Van Tol Retail. De winkel in het Friese dorp is de tiende vestiging van de groothandel. Van Tol Retail wil volgend jaar twintig Troefmarkten ombouwen naar Lekker Makkelijk. De eerste winkel opende vorig jaar in Daarle.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.