Lekkerland Nederland levert fors omzet in | RetailDetail

Lekkerland Nederland levert fors omzet in

Lekkerland Nederland levert fors omzet in

Groothandel Lekkerland Nederland heeft de omzet over 2012 met bijna 4,2% zien afnemen. Lagere verkopen en het verlies van klanten in de out-of-homesector droegen het sterkst bij aan het omzetverlies.

Nederland zwakke tak

Ondanks de daling zette Lekkerland in Nederland toch nog 2,52 miljard euro om, concludeert Levensmiddelenkrant op basis van de jaarcijfers van het Duitse Lekkerland. Het bedrijf is tabaksleverancier voor supermarkten en een belangrijke distributeur voor pompshops.

 

De Nederlandse baas van Lekkerland, Gerard de Vries, spreekt van een uitdagend jaar. "Toch kijken we positief naar de toekomst. Met onze nieuwe bedrijfsstrategie hebben we belangrijke ontwikkelingen voor de komende jaren vastgesteld en zijn we goed gepositioneerd voor de toekomst", stelt hij.

 

Internationaal deed Lekkerland het beter dan bij de Nederlandse dochteronderneming: de concernomzet over 2012 nam met 127,2 miljoen euro toe tot bijna 11,5 miljard euro. De winst steeg van 50,8 miljoen euro in 2011 tot 80,3 miljoen euro vorig jaar. De extra winst is voor een deel terug te voeren op de verkoop van dochteronderneming Convenience Concept.

 

Voor de toekomst zet Lekkerland in toenemende mate in op gemaksvoeding. Het afgelopen jaar werd stevig geïnvesteerd in medewerkers, logistiek en IT om de onderneming actueel te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.