Lekkerland tekent voor logistiek foodassortiment Hema | RetailDetail

Lekkerland tekent voor logistiek foodassortiment Hema

Lekkerland tekent voor logistiek foodassortiment Hema
Geflankeerd door collega’s ondertekenen Tjeerd Jegen, ceo bij Hema (midden vooraan) en Henk-Jan Peterse, country manager Lekkerland Nederland (rechts) de samenwerkingsovereenkomst. (foto: Lekkerland).

Hema en Lekkerland hebben een overeenkomst voor ruim drie jaar ondertekend, waarmee Lekkerland de logistiek voor vrijwel het gehele foodassortiment verzorgt van de winkels in de zeven landen waarin Hema actief is.

 

Dienstverlening in food breidde geleidelijk uit

Hema en Lekkerland werken sinds 2004 samen voor de levering van vers- en diepvriesartikelen voor het Hema horeca-assortiment. In 2006 werd er uitgebreid met het retailassortiment en het houdbare horeca-assortiment.

 

Drie jaar geleden werd hier bovendien het Delimarkt-assortiment aan toegevoegd met onder meer ultra-fresh producten. Lekkerland is hiermee inmiddels logistiek dienstverlener voor bijna het volledige foodassortiment van Hema.

 

"Lekkerland heeft reeds bewezen in ons tempo mee te kunnen groeien. En dat is ook gezien onze groeiambitie voor de komende jaren essentieel", stelt Sylvia Kolfschoten, planningmanager Food bij Hema.

 

Meerjarig contract

"Deze overeenkomst helpt ons bij het verder professionaliseren van onze dienstverlening. Het meerjarige contract biedt ons immers continuïteit", aldus Henk-Jan Peterse, country manager Lekkerland Nederland.

 

Lekkerland Nederland BV voert een zeer breed assortiment food en nonfood, rookwaren, vers en diepvries, waarbij convenience centraal staat. Lekkerland Nederland BV is onderdeel van het Duitse Lekkerland AG &Co. KG met vestigingen in zes Europese landen. In het boekjaar 2015 bedroeg de omzet van de internationale Lekkerland Groep 12,5 miljard euro. Dit jaar viert Lekkerland het 60-jarig bestaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.