Leonidas wil groeien in Nederland | RetailDetail

Leonidas wil groeien in Nederland

Leonidas wil groeien in Nederland

Het Belgische Leonidas is van plan om flink te groeien in Nederland. Het pralinemerk wil in elke belangrijke stad een flagshipstore openen en in grote steden zelfs meer dan één.

Nieuwe concepten

Om die groei waar te maken, zal het ook nieuwe concepten lanceren in Nederland. Zo zullen consumenten in Leonidas & Café naast chocolade ook een kopje koffie kunnen bestellen. Leonidas hoopt op die manier vooral een jongere doelgroep aan te spreken, vertelt salesmanager David Leskens aan RetailTrends.

 

Momenteel heeft de chocoladeverkoper in Nederland ongeveer 200 verkooppunten, waaronder een flagshipstore in Amstelveen. Leonidas heeft wereldwijd ongeveer 1250 winkels, verspreid over 50 landen. Het heeft 350 winkels in thuisland België en 340 winkels in Frankrijk. Vorig jaar vierde het merk zijn honderdste verjaardag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.