Leonidas wil groeien in Nederland | RetailDetail

Leonidas wil groeien in Nederland

Leonidas wil groeien in Nederland

Het Belgische Leonidas is van plan om flink te groeien in Nederland. Het pralinemerk wil in elke belangrijke stad een flagshipstore openen en in grote steden zelfs meer dan één.

Nieuwe concepten

Om die groei waar te maken, zal het ook nieuwe concepten lanceren in Nederland. Zo zullen consumenten in Leonidas & Café naast chocolade ook een kopje koffie kunnen bestellen. Leonidas hoopt op die manier vooral een jongere doelgroep aan te spreken, vertelt salesmanager David Leskens aan RetailTrends.

 

Momenteel heeft de chocoladeverkoper in Nederland ongeveer 200 verkooppunten, waaronder een flagshipstore in Amstelveen. Leonidas heeft wereldwijd ongeveer 1250 winkels, verspreid over 50 landen. Het heeft 350 winkels in thuisland België en 340 winkels in Frankrijk. Vorig jaar vierde het merk zijn honderdste verjaardag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.