Lidl laat klant gratis opladen | RetailDetail

Lidl laat klant gratis opladen

Lidl laat klant gratis opladen

Lidl installeert dit jaar bij nieuwe winkels in Nederland tien snellaadpalen waarmee de klant gratis groene stroom kan opladen. Lidl in Halsteren, Zaandam, Wolvega en Tilburg zijn de eerste supermarkten met een laadpaal.

 

Aantrekkelijke extra service

Volgens Marcel Ganzenboom, hoofd bouwzaken van Lidl Nederland, zijn de snellaadpalen vooral een extra service naar de klant. ‘Elektrisch rijden neemt snel toe in Nederland. Door te investeren in deze toekomstbestendige service kunnen onze klanten tijdens het laden meteen boodschappen doen’, zegt Ganzenboom in DuurzaamBedrijfsleven.nl. De laadpaal kan een auto binnen twintig minuten nagenoeg volledig opladen.

 

De supermarktketen plaatst de laadpalen in samenwerking met ABB, marktleider op het gebied van energie- en automatiseringstechnologie. De snelladers komen bij winkels met zonnepanelen. Wanneer de zon niet schijnt, gebruikt Lidl groene stroom afkomstig van Europese windenergie.

 

"Uit onderzoek dat we door marktonderzoekbureau Ruigrok NetPanel hebben laten uitvoeren, blijkt bovendien dat consumenten bereid zijn om te rijden om bij Lidl te komen winkelen als ze daar hun elektrische auto kunnen opladen", aldus Ganzenboom. Daarnaast zijn de laadpalen een toevoeging aan het duurzame imago van Lidl.

 

Investeren in duurzaamheid

Lidl investeert al langer in duurzaamheid, door groene stroom te gebruiken en door 12.500 zonnepanelen op de daken van Nederlandse filialen. Inmiddels voldoen ruim tien supermarkten aan de eisen van Energielabel A++++. Het nieuwe distributiecentrum in Waddinxveen krijgt eveneens 4000 zonnepanelen. De discounter denkt dit jaar ongeveer zes miljoen euro in energiezuinige maatregelen te investeren.

 

Ook in België biedt Lidl klanten groene stroom: daar krijgen winkels in Hamme, Scherpenheuvel en Rocourt dit jaar elektrische laadpalen op zonne-energie. Winkels in Mariakerke, Elsene en Sint-Niklaas hebben al laadpalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.