Marqt wil nieuw imago

Marqt wil nieuw imago

Supermarktketen Marqt gaat haar communicatie herbekijken, om zo vast te stellen hoe ze af kan geraken van het elitaire imago dat de keten heeft opgebouwd.

Winstgevend

"Die elitaire indruk komt niet alleen door de prijs van de producten, er zit iets niet goed in onze uitleg, in de samenstelling van ons assortiment, in het winkelinterieur, waardoor die indruk ontstaat. Ons imago komt voort uit de manier waarop we onze winkels maken en de producten aanbieden", zegt algemeen directeur Meike Beeren in een interview met Het Parool.

 

Zo zouden de winkels volgens Beeren een te luxueuze uitstraling hebben. "Later leerde ik dat dat werkt voor kledingmerken als Zara en H&M, waar ze de goedkoopste producten in een chique omgeving leggen. Bij ons heeft dat juist een tegengesteld effect."

 

Marqt hoopt in het financieel jaar 2014/2015 winstgevend te zijn. Om daarbij te helpen openen er volgende maand twee nieuwe winkels in Amsterdam. "Alle winkels dragen positief bij aan ons resultaat. Om onderaan de streep geld te verdienen, hebben we dus meer winkels nodig. Ik denk dat we nu tegen twaalf maanden aankijken waarin we het nulpunt bereiken en zelf kunnen investeren in verdere groei", aldus Beeren.

Tags: