Marqt ziet ruimte voor meer winkels in Amsterdam | RetailDetail

Marqt ziet ruimte voor meer winkels in Amsterdam

Marqt ziet ruimte voor meer winkels in Amsterdam

Duurzame supermarktketen Marqt ziet ruimte voor verdere groei in Amsterdam. De onderneming wil een vestiging te openen in modedistrict De Negen Straatjes en heeft mogelijk interesse in een vestiging aan de Spuistraat.

Negen Straatjes? Spuistraat? Of beide?

Marqt presenteerde de plannen voor de winkel in De Negen Straatjes vorige week aan de stadsdeelraad. Het district is vooral bekend vanwege de vele kleine modezaken en is daardoor uitgegroeid tot een belangrijke publiekstrekker in Amsterdam. Marqt wil op de hoek van de Keizersgracht en de Wolvenstraat een vestiging openen van 540 m². Daarnaast is er in het pand ruimte voor 117 m² kelderopslag en 54 m² voor kantoor- of personeelruimte.

 

De winkel in De Negen Straatjes is op de site van Marqt nog niet te zien, maar daar wordt wel een mogelijke winkel aan de Spuistraat genoemd. Het is nog niet bekend wanneer deze de deuren opent, de onderneming zelf houdt het op "coming soon".

 

Marqt werd enkele jaren geleden opgericht door ondernemer Quirijn Bolle. Vorig jaar ontving de onderneming een financiële injectie vanuit België om de uitbreiding van het aantal filialen verder te versnellen. De keten beperkt zich vooralsnog tot de grote steden in de Randstad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.