Mars gaat investeren in Nederlandse fabriek | RetailDetail

Mars gaat investeren in Nederlandse fabriek

Mars gaat investeren in Nederlandse fabriek

De Amerikaanse snackproducent Mars gaat de komende jaren flink investeren in zijn fabriek in Veghel. In totaal wil het bedrijf meer dan honderd miljoen euro investeren in Nederland.

Meer mini's

Een deel van de investeringen gaan gebruikt worden om nieuwe kantoren te bouwen, technologische vernieuwingen uit te voeren en om bepaalde bedrijfsonderdelen te clusteren. Het merendeel gaat echter geïnvesteerd worden in de uitbreiding van de productie van de mini's, de kleinere versies van onder andere Mars, Twix en Bounty.

 

Momenteel maken die mini's 25 tot 30 procent van de productie uit, maar dat moet met een vijftal procent worden opgetrokken. De investeringen van 100 miljoen euro zal gedaan worden over de komende tien jaar.

 

De fabriek van Mars in Veghel is de grootste chocoladefabriek van het bedrijf in de wereld en wordt gezien als leider op het gebied van onderzoek en ontwikkeling voor de 31 chocoladefabrieken van het concern. Samen zijn ze goed voor een jaaromzet van 36,3 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.