McDonald's laat klanten zelf hamburgers samenstellen | RetailDetail

McDonald's laat klanten zelf hamburgers samenstellen

McDonald's laat klanten zelf hamburgers samenstellen

De vestiging van McDonald’s in Hoorn start een test met "Pimp je burger", waarbij de klant zelf zijn burger kan samenstellen. De fastfoodgigant haalt nog dit jaar ook McCafé en de Salad Bar naar Nederland. 

Personaliseren van producten  

Met de nieuwe test wil de formule haar gasten de keuze bieden om ingrediënten toe te voegen tegen een vaste meerprijs. “Deze test is een eerste stap in het personaliseren van producten bij McDonald’s. De Nederlandse gast wil steeds vaker genieten van producten die hij kan aanpassen aan eigen smaak en voorkeur”, aldus Manu Steijaert, de nieuwe topman van McDonald's Nederland.

 

Ook de Salad Bar wordt de komende maanden in vier vestigingen geïntroduceerd: klanten kunnen er zelf een salade bedenken en die vervolgens vers door het personeel laten bereiden. Daarnaast komt ook het internationale concept McCafe naar Nederland. Beide concepten passen in het beleid van Manu Steijaert, die tijdens zijn periode als bestuurder bij McDonald's in Frankrijk al meewerkte aan het opzetten van de Salad Bar in dat land.

 

McDonald's Nederland wil onder leiding van de nieuwe topman zijn vestigingen versneld vernieuwen, waarbij persoonlijke wensen van de klanten nog meer centraal zullen komen te staan. Steijaert: “Dat kan op het gebied van eten en drinken zijn, maar ook op het gebied van service en beleving. De mening van de gast bepaalt de kracht of zwakte van ieder nieuw idee." De keten gaat ook goed luisteren naar zijn klanten, zegt de topman: "Als iets niet werkt, stoppen we er tijdig mee. Als iets een succes is, rollen we het zo snel mogelijk uit naar al onze restaurants."

 

Het sterker inzetten op keuzemogelijkheden en beleving van de klant betekent dat andere vormen van innovatie bij McDonald's minder aandacht krijgen. Zo wordt een test met mobiel bestellen en betalen op de lange baan geschoven. Wel wil de keten de test met tafelbediening in Purmerend nog gaan uitbreiden naar tien vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.