Moederbedrijf Lidl groeit sterk | RetailDetail

Moederbedrijf Lidl groeit sterk

Moederbedrijf Lidl groeit sterk

De Schwarz Gruppe, het moederbedrijf van Lidl, zag in het afgelopen boekjaar zijn omzet met liefst tien procent stijgen. Het nadert zo op de twee grootste retailers in Europa, Carrefour en Tesco. Schwarz Gruppe geeft geen winstcijfers vrij.

Beter dan Duitse concurrent

Volgens de Duitse media is de omzet van de Schwarz Gruppe met maar liefst tien procent gestegen naar 74 miljard euro. Van die 74 miljard euro wordt 54 miljard euro gegenereerd door discountketen Lidl. Volgend jaar wil de Schwarz Gruppe de omzet opnieuw omhoog stuwen naar 78 miljard euro.

 

Dankzij de bijna 10.000 winkels van Lidl en ook nog eens 1150 filialen van de hypermarktketen Kaufland komt het bedrijf steeds dichter bij de toppositie van grootste retailer in Europa en loopt het weg van zijn Duitse concurrent Metro Group. Die haalde in het boekjaar 2013 een omzet van ongeveer 65 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.