mymuesli opent kerstpop-opwinkel in Amsterdam | RetailDetail

mymuesli opent kerstpop-upwinkel in Amsterdam

mymuesli opent kerstpop-upwinkel in Amsterdam

De Duitse muesliwebshop mymuesli opent op 6 december in de Gerard Doustraat in Amsterdam een pop-upwinkel in kerstsfeer. Na opening van de eerste Nederlandse winkel in Utrecht is dit  een proeftuin om de verwachtingen van de Nederlandse consument te toetsen.

Assortiment in kerstsfeer

De Amsterdamse pop-upwinkel voert een assortiment mueslisoorten, havermout en geschenkideeën in kerstsfeer. Niet toevallig sluit de winkel op 24 december definitief de deuren.

 

Mymuesli startte enkele weken geleden zijn eerste Nederlandse winkel in de Utrechtse binnenstad. Met het assortiment – met daarin onder meer een Holland-muesli in een koker met Hollands design – richt het muesliconcept zich op de Nederlandse consument. “We hebben hoge verwachtingen van de Nederlandse markt”, vertelt Patrick Huber, verantwoordelijk voor de internationale groei van het bedrijf. “Mymuesli is nu zes jaar online actief in Nederland en we gaan hier verder verbreden naar een multichannel strategie”.

 

Grote plannen voor 2017

Huber ziet in Nederland talrijke andere locaties die in aanmerking komen voor opening van een fysieke winkel. “We hebben voor 2017 plannen voor vestigingen in Den Haag, Den Bosch en Eindhoven. Een verdere uitrol zal geleidelijk plaatsvinden. We laten bestaande locaties eerst rijpen en verzamelen de ervaringen van consumenten voordat we verder gaan”, voorziet hij.

 

Ook supermarkten zijn een aantrekkelijk kanaal: “Vanwege de enorme schaalgrootte is er een direct bereik van veel nieuwe klanten. Omdat wij echter als bedrijf uit een online bereik komen, meten en ondernemen we in eigen beheer. Denk aan het  aanpassen van productfolio, assortiment en prijs. In foodretail daarentegen zijn we aan afspraken gebonden”, zo stelt Huber. Toch blijft in de toekomst een stap naar foodretail een optie, al dan niet als shop in shopconcept, maar “Voorlopig ligt onze focus op optimalisatie van onze producten, winkels en online assortiment”.

 

Openingen in Europa

In Belgie heeft het muesliconcept inmiddels de eerste ervaringen met de online consument verzameld. “De mueslimarkt in Belgie is goed ontwikkeld. Belgische klanten staan open voor nieuwe producten, zo blijkt. Mogelijk gaan hier ook in 2017 de eerste winkels open”, aldus Huber.


Hij kijkt ook elders in Europa naar nieuwe locaties voor mymuesli: “In Duitsland tellen we nu veertig winkels, waaronder drie in Hamburg en München, en we gaan openen in Leipzig, Lubeck en ook in kleinere steden zoals Erlangen en Geislingen. In Duitsland meer locaties starten zien we echter niet als mogelijkheid om ons als premiummerk te blijven onderscheiden in de markt”.

 

Mymuesli telt in Oostenrijk tien winkels, waarvan drie in Wenen, en zes in Zwitserland. De muesliformule, die in 2007 in het Zuid-Duitse Passau werd opgericht, verkoopt online muesliproducten in ruim tien landen. Er zijn bovendien in totaal zestig winkels in diverse steden in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden en nu dus ook in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.